Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Seznam vlaků, ve kterých Vás České dráhy okradou

České dráhy používají obdobné praktiky jako hajzlové, kteří okrádají na předváděcích akcích důchodce. Ti chytřejší ze šmejdů postupují v souladu s právními předpisy, přesto se zákazník velice diví, když je nucen platit za to, co nechtěl. Stejně neeticky se obohacuje náš národní dopravce.

Koupil jsem si zpáteční lístek do Prahy. Kdy skončí jednání, jsem dopředu nevěděl. Nic zlého netuše, nasednul jsem v Praze do prvního vlaku IC, který směřoval na východ.

Byl jsem nemile překvapen, když se průvodčí dožadoval 50 korun, protože je vlak povinně místenkový. Samozřejmě jsem odmítl zaplatit, onen dobrý muž se se mnou chvilku dohadoval, pak řekl, že půjde zkontrolovat další cestující a vrátí se padesátku vymoci. Nevrátil se.

U kterých vlaků Vás čeká takové překvapení?

EC 243 Roháče z Prahy ve 13:19 (jede v pátek)
IC 509 z Prahy ve 13:37
IC 513 Opava z Prahy v 16:37

Ex 546 Ostravan z Bohumína ve 3:43
IC 514 Opava z Opavy v 6:02
EC 242 Roháče z Ostravy v 15:53 (jede v neděli)

Na Internetu informace o nezbytnosti mít místenku je. Také v rámci hlášení na nádraží to zmiňují.

Ovšem všechny ostatní spoje označené EC, IC a EX jsou bez povinné rezervace místa k sezení. Vlaky vypadají úplně stejně jako vlaky nemístenkové. Na dveřích vagonu není upozornění.

Jistě, moje chyba, dalo by se říci.

Ale výše zmiňovaný průvodčí se kasal, že včera takto vyzískal od dopředu nic netušících cestujících 1400 korun. Oholil o padesátku 28 lidí.

Naprosto nedostatečná informovanost. Proč České dráhy nezmění názvy těchto vlaků? Proč neoznačí spoj na papíře, který je v okně u dveří vagónu, jako povinně místenkový?

1400 x 4 vlaky za den x 365 dní v roce = 2 044 000,- Kč,
1400 x 2 vlaky týdně x 52 týdnů v roce = 145 600,- Kč,
celkem si tedy národní dopravce přijde ročně na krásných 2 189 600,- Kč.

Vše v souladu s právem, ale v naprostém rozporu s elementární lidskou slušností.

Styďte se a udavte se těmi penězi!

Kam dál?
O dobrodružné cestě vlakem s fanoušky fotbalového Slovácka

Štítky: , ,

Diskuse o článku Seznam vlaků, ve kterých Vás České dráhy okradou

Anonymous Anonymní:

Blb co neumí číst, počítat ani jezdit vlakem.

 
Blogger Holden Caulfield:

Anonymní blb, co neumí napsat, kolik je podle něj správný výsledek.

Blb, který arogantně obhajuje praktiky hodné šmejdů.

 
Anonymous Anonymní:

Tak teď jsi, synku, ze sebe udělal pěkného debila.

 
Anonymous Anonymní:

Vlaky Ex, IC a EC jsou vlaky vyšší kvality, u nichž se dá očekávat nutnost rezervace místa k sezení... Přirážka ve výši 50 Kč vznikla pouze Vaší nedbalostí. Doporučuji si nejdříve přečíst smluvní přepravní podmínky, než budu na internetu žvástat bludy a dělat se sebe idiota ;)

 
Blogger Holden Caulfield:

To sem píše více lidí, kteří se odmítají podepsat?

Nebo to sem všechno hrne jeden tajnosnubný aktivista?

Dříve, než se budete vyjadřovat, doporučuji článek přečíst.

Zmíním např. již první odstavec: Ti chytřejší ze šmejdů postupují v souladu s právními předpisy, přesto se zákazník velice diví, když je nucen platit za to, co nechtěl. Stejně neeticky se obohacuje náš národní dopravce.

Nevytýkám ČD protiprávní jednání, vytýkám jim jednání neetické. Dle anonymních komentujících (1 komentujícího?) se zkrátka jen tak v jednotlivých vlacích schází desítky úplných idiotů, kteří si neumějí koupit lístek, zatímco ČD informují o nutnosti mít místenku naprosto skvěle.

Že já vůbec na tohle reaguju...

 
Anonymous Anonymní:

Nevidím racionální důvod se podepisovat, a nevím, proč kážete vodu a sám pijete víno. Nebo snad Holden Caulfield je vaše skutečné jméno? Pochybuji... :D
Podíval jste se nejprve do jízdního řádu, než jste do tohoto vlaku nastoupil? A ne, IDOS není jízdní řád Českých Drah ;) Pokud ano, mohl jste v hlavičce vlaku zahlédnout písmeno R ohraničené čtvercem, jenž symbolizuje povinnou rezervaci míst - nutno zakoupit místenku. Jízdní doklad je smlouva uzavřená mezi dopravcem (ČD) a přepravcem (cestující) dle předem daných SPPO. To že jste si je předem nepřečetl je jen váš problém. Děláte to často, že souhlasíte se smlouvou, aniž byste se s ním předem neseznámil? :) Dráhy v tomto případě rozhodně nejednají neeticky, naopak jsou v informování svých cestujících do jisté míry vstřícné. To by ovšem člověk musel trochu přemýšlet, než začne jednat. Chápu, že se občas člověk zmýlí, ale sám musí uznat, že to bylo jen jeho nedbalostí. Vaše ublížené kňourání a urážení až hanobení jména Českých Drah je přinejmenším smutné...

 
Anonymous Anonymní:

To je teda debata.

Skutečná jména autorů jsou vlevo, nečteš, útočíš.

 
Anonymous Anonymní:

Ok, jméno už vidím, i tak to pro mě není důležité :D Pro mě je důležité to, že člověk co ví o dané problematice s prominutím úplný hovno, tady veřejně hanobí Dráhy. České dráhy nejsou dokonalé a v mnoha ohledech by se jim dalo kde co vytknout, ale přirovnávat dráhy k šmejdům na základě místenek je opravdu absurdní... Vlaky EC jezdí po celé Evropě a často bývá potřeba na tyto spoje zakoupit místenku. Kterých spojů se to týká se dozvíme v jízdním řádu. Stejně tak je to značeno i u dopravců cizích státu EU. Dovolil bych si tu zodpovědět dvě autorovi otázky z článku...

Proč České dráhy nezmění názvy těchto vlaků?
No možná proto že už to dávno udělali? Máme dvě základní kategorie vlaků. "normální " (Os, Sp, R) a vlaky vyšší kvality (Rx, Ex, IC, EC, EN, SC). Vlaky vyšší kvality dosahují vyššího komfortu cestování oproti těm "normálním". Jeden z těchto MNOHA faktorů je, že jsou vlaky povinně místenkové, aby nedocházelo k jejich přeplnění... Vlakvedoucí má dokonce právo Vás mez místenky vyloučit z přepravy, není-li pro Vás nalezeno volné místo.

Proč neoznačí spoj na papíře, který je v okně u dveří vagónu, jako povinně místenkový?
To bude nejspíš tím, že vozy nejezdí celý svůj život pouze na jednom spoji, ale jsou různě rozzařovány. Značení na vozech je navíc upravováno legislativně. České Dráhy, jako ostatně všichni dopravci v České republice se řídí Zákonem o Drahách 266/1994 Sb a vyhláškou mezinárodní železniční unie (UIC).

Toto jsou jen základy problematiky, o které autor nemá ani ponětí. Neříkám ani, že by se to měl učit, nebo že by toto měl každý cestující znát... Ovšem neznalost způsobuje situace, do kterých se autor článku dostal. Poté by měl však přiznat vlastní vinu, a ne veřejně hanobit instituci, která za nic nemůže. Dokonce přímo naspal že nás České Dráhy v tomto směru okrádají, a křivé obvinění je klasifikováno jako trestný čin. Tohle je věc, na kterou jsem se snažil upozornit, ale klidně si autor může dál řešit, jestli jsem anonym nebo ne. Kdyby se měl totiž zajímat o hlavní myšlenku celého mého komentáře, musel by uznat svou vlastní vinu, což jak víme neumí... Klidně si říkejte, že neučtu jenom útočím, ale pak budete asi pokrytci, protože děláte úplně to samé ;)

 
Anonymous Anonymní:

Omlouvám se za slohovku, ale už nevím jak jinak to mám vysvětlit :D

 
Blogger Holden Caulfield:

EN nevím, co je. Penďákem nejezdím. Vlaky označenými jako Rx, Ex, IC, EC jezdím roky rokoucí zásadně bez místenky, což nikdy nikomu nevadilo. Až do příhody popsané výše.

Místenky nemám rád, obvykle sedím vedle nějakého smradlavého dědka nebo 17leté studenty, která mě (věrného ženatého muže) zkouší balit :)

Stále Vám uniká podstata.

Pokud bych byl já jediný, kdo měl být zbaven padíka, máte naprostou pravdu. Moje chyba.

Ovšem dle sdělení průvodčího se to týká desítek lidí v jednotlivých vlacích. ČD prostě oholí nic netušícího zákazníka o pade. Jde o běžnou praxi.

Proč se to děje? ČD nedostatečně informují o nutnosti pořídit místenku.

Máte jiné vysvětlení?

ČD na tom vydělávají miliony ročně.

Nebo snad nevydělávají?

V zájmu objektivity je třeba zmínit: článek je více než rok starý. A v Praze jsem vlakem už nějaký ten pátek nebyl. Je tudíž možné, že již došlo k nápravě.

 
Anonymous Anonymní:

Taky jsem byla touto skutečností nemile překvapena. Jela jsem před týdnem prvním ranním vlakem z jedné akce v Ostravě, podotýkám, jelo nás tolik, že místa k sezení opravdu nebyly. Stáli jsme v uličkách, poté přišel pan průvodčí a odevšech vybíral 50 korun za místenku, ikdyž jsme si neměli kam sednout. Tohle má logiku? Nezdá se. Bylo nám jasně řečeno, ať si vystoupíme, jestliže tuto částku nezaplatíme. Jelikož jel další vlak za 3 hodiny, každý to musel zaplatit. Neskutečné žebráctví, tohle jsem nezažila. Místenka dražší než celá jízdenka.

 


Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku