Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Reklamace notebooku Lenovo u Mironetu: Zoufalství

Když jsem psal 10. prosince 2009 článek Mironet: Anabáze s reklamací notebooku, ani ve zlém snu mě nenapadlo, že se dočkáte 14. ledna 2010 pokračování.

Když jsem psal "...na Lenovu byli příjemní, notebook bude odeslán do jejich servisního střediska...", naivně jsem se domníval, že je vše na dobré cestě k rychlému vyřešení.

Noteboočka jsme zabalili, vytiskli x papírů dle instrukcí Lenova, polepili krabici a pak byl odvezen do Polska, kde se měl podrobit opravě.

Před koncem roku jsem už s ničím neotravoval. Co se děje od ledna? Několikrát jsem volal na podporu Lenovo, např. poslední hovor trval svěžích 8 a půl minuty. Mladík řekl, že jde něco zjistit a 7 minut mi nechal hrát do ucha šílenou automatickou hudbu. Po 7 minutách jsem se dozvěděl, že v servisním středisku nemají základní desky (!), přístroj je tudíž neopravitelný a dostaneme nový.

Podpora Lenovo mi poslala kód, na základě kterého má Mironet vydat nový notebook. Již poněkolikáté jsem se zaradoval, konečně bude vše OK.

Bohužel. Zavolal jsem na Mironet, po telefonu nechtěli nic řešit, řekli mi, ať pošlu kód na reklamace@mironet.cz.

Bez reakce. Napsal jsem tedy na podporu Lenovo i na reklamační oddělení Mironetu tento mail:

Dobré dopoledne,

má trpělivost je definitivně u konce. Nebude-li zítra (14. 1. 2010) ve 13:00 nový notebook připraven k odběru na brněnské pobočce Mironetu, spustím masivní kampaň, kde popíši, jak Lenovo a Mironet přistoupili k řešení reklamace. Naplním svými zkušenostmi diskusní fóra, koupím reklamní prostor (viz banner v příloze), rozešlu e-maily svým přátelům a obchodním partnerům.

Jakékoli výmluvy mě nezajímají. Já už nic řešit nebudu. Je mi jedno, kdo za to může. Domluvte se mezi sebou.

Peníze zpět nechceme. Nemáte-li stejnou specifikaci skladem, dejte nám lepší model. Za ztrátu dat, více než měsíc bez notebooku a martýrium, které jsme absolvovali, si to zasloužíme. Rozdíl v ceně mohou zaplatit manažeři Lenova a Mironetu, kteří systém reklamací řídí.

Očekávám od Vás mail, kde bude: "Notebook připraven, vyzvedněte si ho". Teď už nemá smysl psát mi cokoli jiného.

Polepšete se.


Bez reakce. V zákonné lhůtě 30 dní jsem byl hodný. Teď budu zlý.

Aktualizováno 15. 1. 2010

Než jsem se stihnul rozjet, přišlo (snad) řešení.

Přítelkyně telefonovala na brněnský Mironet, nic nevěděli, zato se snažili být vtipní:
Mironet: "Přes koho jste to řešili?"
Přítelkyně: "Přímo přes Lenovo."
Mironet: "Lenovo ale sídlí na Tchaj-wanu."


Pak volala do Prahy, kde jí řekli, že si musí notebook znovu objednat, jako by ho chtěla koupit. K realizaci této podivnosti naštěstí nedošlo.

Mezi tím se mi totiž ozval zaměstnanec Lenova. Navrhoval jsem mu, abychom obešli prodejce, aby nám notebook v rámci urychlení celé procedury (když jsme jednali přímo s nimi a notebook je u nich v Polsku) dalo samo Lenovo. To údajně nejde, nabídl vrátit peníze. Odmítl jsem, protože notebook podražil (viz diskuse pod článkem). Slíbil tedy, že to u Mironetu pořeší. A pořešil. Za chvilku telefonoval, že mám na mailu info, co a jak.

Výsledkem je, že si máme notebook vyzvednout, jakmile bude skladem.

Aktualizováno 26. 1. 2010

Podívejte se na pokračování, kde se dozvíte, jak celá kauza dopadla.

Štítky: ,

Diskuse o článku Reklamace notebooku Lenovo u Mironetu: Zoufalství

Anonymous Karel K.:

Nevím, ale po téhle zkušenosti bych po 30 uplynutých dnech odstoupil od smlouvy, chtěl zpátky peníze a koupil si něco jiného někde jinde (u Softcomu, nebo ještě lépe u CzC, který je s reklamacemi dost v pohodě).
Na konci píšeš, že se věci snad dají do pohybu. Dej mi vědět na mail, pokud by se to dál nevyvíjelo podle Tvých představ - hodil bych banner na chvíli i k nám na blog.

 
Blogger Holden Caulfield:

Karek K.:

Díky, bude-li to nutné, ozvu se.

Peníze zpět nechceme. Notebook totiž podražil. Koupili jsme za necelých 9 400,-, v současné době je na Netu nejlevnější Lenovo G530 za necelých 9 900,-. Chtěli-li bychom (teoreticky) stejnou mašinu, museli bychom 500,- doplácet. Už z principu do toho nejdeme.

 
Anonymous Karel K.:

BTW: vlastní zkušenost - koupili jsme do firmy tři Lenova, u dvou byly problémy se slotem, kam se zapojuje 3G modem.
Jednomu z těch dvou pak během cca. prvního týdne exla základní deska a muselo do reklamace. Náměstek, kterého se to týkalo, byl patřičně naštvaný....
Moje máti (nepletu-li se a jsi-li ten, kdo myslím že jsi :) ) dělala ve stejné firmě, jako Ty. Nakupovaly se tam pro projekty notebooky - z velké části také Lenova. Během prvních měsíců jich prý cca. třetina skončila v reklamaci.
Bohužel - žil jsem v představě, že když je Lenovo "bývalé IBM," bude to garance kvality. Opak je ale pravdou :(.
Z dnešních modelů bych nebral právě Lenova, HPčka, Acery...

 
Blogger Holden Caulfield:

Karel K.:

Když tak člověk projíždí Net, nemůže se ubránit dojmu, že o výrobcích nejlevnějších notebooků platí: Jeden za 18, jiní bez 2 za 20.

 
Anonymous Anonymní:

Ahoj - máme rovněž problémy se servisem. Tvrdí nám, že základní deska byla polita tekutinou a že notebook v rámci záruky neopraví. My jsme ale na notebook 100% nic nevylili!!! Je to nehoráznost - jak jsi kontaktoval Lenovo? Na jejich stránkách není ani e-mail ani telefon ...

 
Blogger Holden Caulfield:

Anonymní:

Stránky Mironetu se od doby, kdy jsme reklamovali my, změnily.

Zkus zavolat číslo 800 606 040, více informací na http://servis.mironet.cz/certifikat.php?vyrobce=8031

 
Anonymous Anonymní:

Jenomze my to nemame od Mironetu ... Potreboval bych kontaktovat primo Lenovo CR ... psal jsi, ze se ti ozvali z Lenova ...

 
Blogger Holden Caulfield:

Anonymní:

Zkoušel jsi číslo, které uvádím výše? Mělo by to být zákaznické centrum Lenovo. Je to tak?

 
Anonymous Anonymní:

Číslo funguje ... diky moc!!!

 
Blogger Unknown:

Zdravím všechny mé čtenáře, které chci varovat před nekalými praktikami společnosti Lenovo v případě, že se rozhodnete u nich notebook reklamovat. Jsem zdrcen celým přístupem k zákazníkovi a proto rozdělím mé reklamace do částí
1. Reklamace – Proběhla po 2 měsících, kdy se vada začala projevovat stále častěji. Docházelo k takzvaným duchům na obrazovce, nebo deformace obrazu v podobě různých artefaktů. Jinými slovy se na notebooku absolutně nedalo pracovat a nejednalo se v žádném případě o maličkost. Rozhodl jsem se proto celé zařízení reklamovat přímo přes zákaznickou linku, která je z neznámých důvodů placená a krom toho čekáte na spojení několik minut. Telefonicky vše probíhalo vpořádku a já si naivně myslel, že vše bude probíhat na profesionální úrovni. Podle dohody jsem čekal druhý den na dopravce, který převzal notebook. Po několika dnech dorazil do servisního střediska sídlící v Polsku, kde vadu neodhalili a proto mě požádali o přesnější popsání vady. Samozřejmě jsem chybu popsal asi 200 slovy, aby nedošlo k nedorozumění. Po 3 týdnech mě kontaktoval dopravce, který samozřejmě jezdí po Ostravě pouze kolem 12 a v jiný čas vám to nedoručí, což ještě mohu nad tímto přimhouřit oči. Proto jsem se rozhodl přijít do jejich logistického centra, kde jsem čekal asi hodinu. Po hodině bylo vše vyřízeno a já s radostí rozbaluji zařízení. Když jsem si přečetl zprávu „Vada nebyla nalezena“ nevvěřil jsem vlastním očím. Byl jsem naprosto zdrcen tímto jednáním a myslel jsem si, že to celé vzdám.
Samozřejmě chyba se stále projevovala a nebyl to rozhodně jakýsi blud z mojí hlavy

2. Reklamace – Asi po měsící, kdy jsem si řekl, že se jen tak nevzdám jsem se tentokrát rozhodl reklamovat zboží u společnosti Alza, kde popsali vadu a samozřejmě ji potvrdili. To už si Lenovo nedovolilo popírat diagnostiku této společnosti a proto vadu uznala. Já díky Alze měl o několik starostí méně a byl jsem spokojený. Opět po 3týdnech mi zařízení dorazilo ve stejném stavu se zprávou „Výměna LCD“. Stejně jako předtím se chyba projevovala stejným způsobem a nedošlo k nápravě chyby. Řekl jsem si, že si tohle nenechám líbit a postavil jsem si raději jako alternativu PC na kterém mohu normálně pracovat a nemuset tak čekat neustále na mé šuntské zařízení Lenovo. Po pár týdnech jsem opět sebral sílu a šel do „boje“ proti těmto nekalým praktikám

3. Reklamace – Tentokrát vyřízena přesně po 30dnech formou výměny za jiný model, který obsahuje tutéž vadu. Domnívám se, že vada je softwarová, akorát Lenovo nemá profesionální odborníky, kteří ji vyřeší. Volám na linku Lenovo a rýpnu si proto do pracovnice, která za nic nemůže. Přesto jsem zkritizoval její společnost a popřál ji rovněž hezký den. Trochu se mi ulevilo, protože bych jinak musel celý notebook asi roztřískat :D Chci říct, že jediná Alza jakožto prodejce se mnou jednala na profesionální úrovni a byla vstřícná.

Pokud někdo něco takového zažil, neměl by si tohle nechat líbit a při nejmenším obeznámit ostatní s těmito odstrašujícími praktikami. Chci ještě říct, že nárok na vrácení peněz máte až po třetí uznané reklamaci, takže v mém případě uspěli jenom 2! Přeji mnoho úspěchu, nejen u reklamací, ale i v životě 

 


Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku