Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Zkušenosti malého inzerenta: Návštěvník od 0,75 Kč

Úvodem upozorňuji: Tento článek není určen pro experty, kteří disponují obřím rozpočtem, nýbrž pro drobné inzerenty, jež jsou ochotni investovat nejvýše částky v řádech stokorun.

Náklady na jednoho návštěvníka vycházejí z mé vlastní zkušenosti. Mnohdy jsem platil pomocí sms, což není zrovna nejefektivnější způsob. Navíc u větších kampaní můžete dosáhnout na množstevní slevy. Proto jsou reálné ještě lepší ceny, než uvádím.

Servery, které zmíním, nabízejí spoustu možností, jak propagovat Vaše stránky. Upřímně přiznávám, že jsem ne všechny využil. Psát budu o těch, které znám.

Lista.cz - Jistota za 1,50 Kč

Lista.cz (jak už název naznačuje) umožňuje zobrazování Vaší reklamy v horní části jiných webů. Vyzkoušel jsem obě hlavní varianty, které nabízejí: nákup klasických kreditů (platíte za zobrazení) i nákup PPC kreditu.

Ačkoli se mohou jevit obří čísla zobrazení, které dostanete za pár stokorun, jako velké rito, doporučuji spíše pořídit PPC kredit. Za 1,50 Kč tak získáte jistotu 1 přivedeného návštěvníka.

Hodně limitujícím je maximální počet znaků, který může Vaše reklama mít. Je to pouhých 20. Ale jinak to holt u lišt nejde.

Zpovednice.cz - Za korunu i méně

Oblíbené místo zdeplých pubescentů Zpovednice.cz nabízí (mimo jiné) exkluzivní prostor na titulce pod nadpiskem "Seznam zpovědí:". Cena se odvíjí od toho, jaký je o tuto plochu aktuálně zájem, mnohdy není k dispozici vůbec.

Já nakupoval přes sms za 99,- Kč 140 000 zobrazení a dosáhl jsem 70-110 prokliků za každou platbu, záleželo na tom, jak vhodně jsem cílil. Nevýhodou je absence diakritiky a to, že pokud se při zadávání sms zmýlíte, není odvolání.

Sklik.cz - Od Bacha po Vlacha

Odborníci na PPC, příští odstavec přeskočte :)

U Skliku jsem zkoušel kampaně vždy po 100,- Kč. Když jsem tam vlezl poprvé, byl jsem nadšený. Částka za proklik v řádech desítek haléřů! Už jsem spřádal plány, jak zbohatnu :) Brzy přišlo vystřízlivění. Na rozdíl od jiných zde zmiňovaných serverů se totiž ceny velmi rychle mění v závislosti na tom, jaká je aktuálně poptávka po klíčových slovech a Vaše clickrate. Tzn. nelze si říct: "Platím 0,40 Kč, jsem za vodou, teď se budu měsíc vyvalovat a pak sečtu zisky." Je třeba sledovat a pružně reagovat, ceny mohou narůst za krátkou chvíli mnohonásobně (samozřejmě si můžete nastavit strop za proklik).

VRS.cz - Návštěvník za 0,75 Kč

VRS.cz je systém primárně určený k výměně reklamy. Ale nabízejí také PPC reklamu za pevnou částku 2,- Kč/proklik.

To se mi zdálo moc, tak jsem špekuloval, jak dosáhnout lepší ceny. Experimentoval jsem s různými bannery a nakonec se docela zadařilo. Koupil jsem za 50,- Kč (SMS) 33 000 kreditů, což představuje 22 000 zobrazení standardního reklamního proužku (468x60) ve viditelné ploše stránek.

Vždycky jsem byl slabý na matematiku. Ale mám za to, že momentálně platíme, jak vidíte v náhledu, méně než 0,75 Kč za návštěvníka (počet zobrazení lze nastavit dle vkusu každého soudruha a možností systému):
Zrcadlo.blogspot.com - Náhled kampaně u VRS

Vím, že se to odvíjí od spousty faktorů a nelze dopředu garantovat udržení takové sympatické ceny. Je třeba brát v úvahu, kam VRS Váš banner umístí. Cílení na kategorie zatím není moc hi-fi, bez trochy štěstíčka to nejde.

A s jakým poutačem dosahujeme takových úšasných čísel? Podívejte se na tento vrchol reklamního designu:
Zrcadlo.blogspot.com - poutač

Štítky: ,

Diskuse o článku Zkušenosti malého inzerenta: Návštěvník od 0,75 Kč

Anonymous Kuba | remarketing:

A co zahrnout ještě remarketing?

Jinak návštěvy jsou jedna věc, ale co konverze. Ze zpovědnice těžko bude relevantní návštavník, který si objedná...

 


Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku