Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Petice na pomoc lokálce Svitavy - Polička

...aneb krása se penězi vyčíslit nedá.

Mašinka PavlínkaTi, kteří mě znají, vědí, že jsem poslední dobou pěkně "rozlítaná", pořád někde na cestách. Včera jsem vyrazila z Lezníka u Poličky, kde se nachází naše rodinné rekreační zařízení, do Habrovan (okres Vyškov), kde v současné době bydlím. Den byl nádherný, počasí přímo ukázkové. Sluníčko zářilo na modré obloze, teplota nějakých 20 stupňů. S výhledem na mimořádně volné pondělí to byl logický podklad pro moji dobrou náladu. :) Na nádraží v Poličce jsem spolu s dalšími cca 20ti lidmi nastoupila do motorového vláčku nesoucího název Pavlínka a na sedadle tohoto roztomilého vozidla se nechávala okouzlovat přírodou podél trati.

Kochala jsem se jako Rudolf Hrušínský ve Vesničko má, středisková (a díkybohu neřídila :D ). Koleje zde totiž vedou skrze lesy, louky, přímo se noříte do krásy české krajiny a máte ten blahý pocit, že ještě ne všechno se zbláznilo, že stále existují místa, kde se můžete cítit málem jako v pohádce. Zajímavostí navíc je, že z vlaku zahlédnete i 2 vpravdě ekologické domy, které jsou maximálně zakomponované do krajiny (na obloukovité střeše jsou dokonce porostlé trávou).

VendolíAčkoli jsem s sebou měla foťák, bohužel jsem nefotila, poněvadž tou dobou jsem ještě netušila, že dnes budu psát tento článek (a tak jsou obrázky - stažené z Netu - v hodně nízké kvalitě). Důvod jeho vzniku na mě totiž čekal teprve v rychlíku ze Svitav do Brna. Příjemný pan průvodčí zkontroloval moji jízdenku, na chvíli se zastavil a povídá: "Víte o tom, že se ta trať z Vaší Poličky sem do Svitav bude rušit?" Na základě výše napsaných řádků asi tušíte, že mě to pěkně zabolelo. Rušit??? Tuhle nádhernou, úžasnou lokálku, která pokaždé, když s ní jedu, veze desítky lidí? Chtějí ji prý nahradit autobusy.

Takže místo rozkošné cesty lesem (senzace je, že na některých zastávkách na znamení vystupují a nastupují houbaři přímo s košíky hub), kolem luk a místních kdysi dávno v čase zmrazených zastávek nastoupí silnice s kolonami aut, smradlavými výfukovými plyny a zácpami. A navíc problematické přestupování ve Svitavách na navazující vlaky, poněvadž autobusové a vlakové nádraží jsou tam od sebe poměrně dosti vzdáleny.

Je mi to vážně líto. Příliš s tím dělat nemohu, a tak Vám sem o tom alespoň píšu. Kdyby se někdo stejně jako já chtěl připojit k petici za zachování trati (a dalších místních tratí na Svitavsku), tady se můžete mrknout na internetovou petici.

Petici lze také do konce dubna podepsat v dopravní kanceláři ve Svitavách a snad i v Poličce a dalších obcích, kterých se plánované zrušení týká. Osobní podpis je prý brán jako významnější, já se bohužel ale do Poličky dostanu až v květnu, tak jsem si našla na webu alespoň tu internetovou variantu.

Mějte se, milí přátelé krásně. Já, poněvadž je skoro stejně hezky jako včera, mířím objevovat krásy okolí Habrovan.

PS: Článek o tom, jak úžasně logické je rušit trať, do které se v minulých letech investovalo 230 miliónů Kč najdete tady.

Kam dál?
Jarní procházka: Přírodní rezervace Kamenný vrch

Štítky:

Diskuse o článku Petice na pomoc lokálce Svitavy - Polička

Blogger Karel Kilian:

Já bych tu petici i podepsal, kdyby ten server neměl v podmínkách: "Provozovatel služby si vyhrazuje právo zaslat uživateli v omezené míře (maximálně 4x měsíčně) email obsahující informace o novinkách ve službách poskytovatele, o jiných službách poskytovatele a o produktech třetích osob."

 


Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku