Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Odebíráte načerno elektřinu a možná o tom ani nevíte

Dnešek jsem měl ozvláštněn přítomností dvojice pracovníků společnosti E.ON. Nic zlého netuše jsem se vracel z obchodu. Kolem branky se motal neznámý muž. Zeptal jsem se, co potřebuje, a sdělil mu, že hledá-li majitelku baráčku, má smůlu, nepřítomnost auta značí také nepřítomnost její. Nenechal se odbýt.

Prý musí zkontrolovat elektroměr, jež je volně k dispozici zvenčí. Kolega, který před nějakou chvilkou přelezl plotek (to jsem ještě nebyl na místě), už se hrabe v zařízení, tak zda bych byl ochoten jeho pustit brankou.

Inu, nestandardní přístup.

Ovšem když už byl výtečníkův druh na pozemku + se šroubovákem vraženým v rozvodech, pozval jsem milého pána na dvoreček.

Pak jsem chvilku přihlížel jejich snažení. Když jsem nic zlého nepozoroval, zamknul jsem branku, vyzval je k cestě zpět přes plot a zalezl jsem do tepla.

Za hodinu a nějaké drobné zaznělo pronikavé bušení na dveře. Hádejte, kdo tam asi tak mohl být.

Pat s Matem potřebují nutně kontaktovat majitelku.

Zavolal jsem jí a telefon předal jednomu z nich. "Máte tu neoprávněný odběr elektřiny, kdy přijedete?" hartusil onen dobrý muž do sluchátka. Potom jsme se rozloučili.

Po nějaké době opět bušení. Pánové musí vyzkoušet zásuvky. Prověřili je, žádný problém nenašli. Pak si všimli nepříliš hi-fi zapravených otvorů ve stěně za postelí.

Dostali se dovnitř a dospěli k překvapivému objevu: Načerno napojená elektřina končí v nich. Tzn. funkční rozvody jsou řádně napojeny na elektroměr, v současné době žádný černý odběr neprobíhá.

Happy end?

Nevypadá to. Majitelka, která dům v tomto stavu koupila, bude mít velké popotahování. Blíže nespecifikovaná částka bude vymáhána od ní, jak a zda vůbec se pak domluví s předchozím vlastníkem na kompenzaci, je otázkou.

Dle jednoho ze zaměstnanců E.ONu je v podobných případech každá rada drahá. Při pořizování domu nechte prověřit elektřinu odborníkem. Ovšem ani ten nemusí všechno odhalit, dráty vedou pod různými povrchy, často se rozvody instalovaly svépomocí a neexistují od nich žádné plány.

Celá příhoda byla poučná i kvůli samozřejmosti, s jakou zaměstnanci energetické společnosti hrdinně pronikají na cizí pozemky. Údajně chtěli ještě před příjezdem majitelky rozbít kus omítky, za kterou čekali cosi nekalého. Naštěstí získali potřebný poznatek jinak...

Kam dál?
Zateplení domu a plastová okna: Co před Vámi jinde tají

Štítky: ,

Diskuse o článku Odebíráte načerno elektřinu a možná o tom ani nevíte

Anonymous Kačka:

Tak to je síla:-O...to jsem zvědavá, jestli neodebíráme načerno taky:(...docela typci ti chlápci z e.onu, nejak se mi jejich jednání, podle toho co píšeš, nelíbí...

 
Anonymous tenisák:

Potěš, to není dobré. To je skoro na provaz. U nás, jak jsem se nastěhoval, jsme zjistili, že část zásuvek jede na domovní proud a ne na naše hodiny. I domácí byl z toho tumpachový

 


Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku