Českým dráhám konkurence sluší - Co bude dál?
Konkurence. Mezi hlavním městem a Ostravou soupeří 3 dopravci. Po započítání všech nákladů je každý z nich v citelné ztrátě, ačkoli je právě tady (prý) nejsnažší vydělávat. Těžko říct, proč. Jede-li nacvakaný vlak Praha - Břeclav, prodělává. Jede-li stejně obsazený Praha - Ostrava, může si na sebe údajně vydělat. Počet zastávek je podobný, vzdálenost také. Nicméně z mečování dopravců, kteří si (zatím) mohou dovolit dotovat provoz, má výrazný prospěch cestující. Hlavní trať se stala kolbištěm, kde se České dráhy odhodlaly k neuvěřitelným výkonům: - vlaky jsou čisté, - v restauračním voze se dá jíst (i když některé ceny hodně přestřelili), - zpoždění jsou jen občasná, - personál má jistou úroveň, - v kupé se cestující netulí (většinou) po 8. Bohužel konkurence se jinam než na trasu Praha - Ostrava necpe. Snahy jsou to titěrné, vyvíjejí se snad jen proto, aby byla zajímavá tisková zpráva. Po přesednutí třeba na Olomouc - Břeclav - Brno začíná klasické cestování s ČD: - zpoždění, - bordel, - přecpané vagóny, - stará kupé, kam se nejde vejít, - nová velkoprostorová kupé, kde smrdí WC a nesnesitelně pískají dveře. Co dál Čert aby se vyznal v nákladových kalkulacích dopravců. Až se vyčerpají zdroje soukromníků, kdo ví, kam se posunou ceny. Třeba dojdeme ke zjištění, že je doprava lidí po kolejích nepředstavitelně drahá a bez masivních dotací bude její provozování nemožné. Rvačka o veřejné peníze pak zlepší cestování všude. Související text: O dobrodružné cestě vlakem s fanoušky fotbalového Slovácka Štítky: Ekonomika a management, Zážitky z cest |
Poslat komentář
<<< Zpět na titulní stránku