Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Českým dráhám konkurence sluší - Co bude dál?

Stačí přesednout z trasy Praha - Ostrava na běžnou rychlíkovou trať a hned je jasné, co jediné přiměje zaměstnance Českých drah k poskytování lepších služeb.

Konkurence.

Mezi hlavním městem a Ostravou soupeří 3 dopravci. Po započítání všech nákladů je každý z nich v citelné ztrátě, ačkoli je právě tady (prý) nejsnažší vydělávat.

Těžko říct, proč. Jede-li nacvakaný vlak Praha - Břeclav, prodělává. Jede-li stejně obsazený Praha - Ostrava, může si na sebe údajně vydělat.

Počet zastávek je podobný, vzdálenost také.

Nicméně z mečování dopravců, kteří si (zatím) mohou dovolit dotovat provoz, má výrazný prospěch cestující.

Hlavní trať se stala kolbištěm, kde se České dráhy odhodlaly k neuvěřitelným výkonům:

- vlaky jsou čisté,
- v restauračním voze se dá jíst (i když některé ceny hodně přestřelili),
- zpoždění jsou jen občasná,
- personál má jistou úroveň,
- v kupé se cestující netulí (většinou) po 8.

Bohužel konkurence se jinam než na trasu Praha - Ostrava necpe. Snahy jsou to titěrné, vyvíjejí se snad jen proto, aby byla zajímavá tisková zpráva.

Po přesednutí třeba na Olomouc - Břeclav - Brno začíná klasické cestování s ČD:
- zpoždění,
- bordel,
- přecpané vagóny,
- stará kupé, kam se nejde vejít,
- nová velkoprostorová kupé, kde smrdí WC a nesnesitelně pískají dveře.

Co dál

Čert aby se vyznal v nákladových kalkulacích dopravců.

Až se vyčerpají zdroje soukromníků, kdo ví, kam se posunou ceny. Třeba dojdeme ke zjištění, že je doprava lidí po kolejích nepředstavitelně drahá a bez masivních dotací bude její provozování nemožné.

Rvačka o veřejné peníze pak zlepší cestování všude.

Související text:
O dobrodružné cestě vlakem s fanoušky fotbalového Slovácka

Štítky: ,

Diskuse o článku Českým dráhám konkurence sluší - Co bude dál?



Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku