Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Test másla a test párků - Proč vítězí neznačkové produkty?

Zákazník předpokládá, že vyšší cena znamená lepší kvalitu. Když si chce udělat občas radost, utratí o pár korun navíc a doufá v nadstandardní produkt.

Bohužel si praktiky renomovaných obchodníků téměř nic nezadají se šmejdy, kteří vychvalují předražený šunt na předváděcích akcích.

Proč taková silná slova?

Ilustrujme si na nezávislých testech tří obyčejných potravin reálnou souvislost kvality s cenou.

Test pomazánkového másla
(Zdroj: VŠCHT, MF Dnes)

Na stupních vítězů se umístila neznačková pomazánková másla (Lidl, Interspar, Albert). Některá z nich stojí jenom polovinu toho než hůře hodnocená konkurence.

Jednu z posledních příček okupuje BIO Amálka Pomazánkové máslo, za kterou dáte téměř 2,5 násobek ceny vítěze.

Test obyčejného másla
(Zdroj: iDNES.cz)

Slavně vítězí cenově silně podprůměrný Doktor Halíř - chuť lahodná, výrazně máslová.

Absolutně nejhůř dopadlo Milko BIO máslo. Dle ochutnávačů si za trojnásobek ceny Halíře užijete lojovitou chuť na hranici poživatelnosti.

Test párků
(Zdroj: tn.cz)

Tady dopadly nejlépe neznačkové Delikatesní vídeňské párky z Lidlu. Zkoušeli jsme je, jsou dobré, jen by mohly být šťavnatější.

Konkurenti na bedně stojí skoro dvojnásobek.

Poslední skončily párky od českého výrobce MP Krásno. Krom nepříjemného zápachu zdobí tento zázrak také nejmenší podíl masa.

BIO postřehy

Možná jste si někdy všimli, že lidé, kteří se snaží jíst podle současných trendů a konzumují údajně zdravou stravu, obvykle nejsou právě velcí gurmáni.

Potvrzují to výše zmiňovaná BIO másla, která ač předražená a hnusná (dle testu nejhorší na trhu) úspěšně konkurují neBIO produktům.

Když si představím skvělou výchozí surovinu, mám cukání výrobcům za její zkažení nafackovat. Zatím jim holt k zisku stačí jen nápis BIO, kvalitu neřeší.

Proč vítězí neznačkové produkty

Kdybych byl paranoidní, psal bych o souvislosti s vědomým matením lidí. Jak z mediálního ohňostroje zblbnutí občané neumí ani rámcově odhadnout férovou cenu a jak jsou oškubáváni.

Místo toho skončím pozitivně.

Třeba je důvodem úspěchu neznačkových potravin prostě to, že jsou majitelé obchodních řetězců hodnější než majitelé našich tradičních výrobců.

Kam dál?
Škrob: Potravináři milovaná vysokokalorická náhražka

Štítky:

Diskuse o článku Test másla a test párků - Proč vítězí neznačkové produkty?



Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku