Co bych kupoval nebýt akcí? Často nic
Šéfové obchodních řetězců na oko skuhrají. Nelíbí se jim stále se kroutící kolotoč slev. Každoroční miliardové zisky plující od nás do zahraničí dokazují, že není tak zle. Akce zkreslují ceny. Není jasné, kolik co reálně stojí. Musel by se udělat průměr třeba za rok. Statistiky berou v úvahu cenu běžnou. To je ta, za kterou málokdo kupuje. Slouží často pouze k tomu, aby vypadala sleva výrazněji. Hezkým českým příkladem je Studentská pečeť. Aktuálně v Tescu deklarují jako její obvyklou cenu 54,90 za 180 gramů. Pomlčme o tom, že bývala větší. A zamysleme se, kdo může 55 korun za Studentskou pečeť dát. Přes 30 korun za 100 gramů? To jsem ochotný pustit jen za prémiovou čokoládu. Studentská pečeť je v Tescu s velkou slávou o 41 % levnější, tzn. za 31,90 (přijatelných necelých 18 korun za 100 gramů). Studentskou pečeť bych za běžnou cenu nekoupil nikdy. Není-li akce, jediné čokolády vhodné ke koupi jsou Ritter Sport (kolem 27 korun za 100 gramů). A pak samozřejmě čokolády v Lidlu. Podobných položek, které bych nekoupil nikdy nebo téměř nikdy je velká spousta. Musel bych zúžit repertoár a brát jen to nejlepší v poměru cena/výkon. Šunka a salámy? Lidl. Pivo? Radegast 12ka. Džusy? Než abych bral neakční předražené koncentráty, raději přejdu na čerstvé šťávy. Sýry? Lidl. Pokud by nebyly akce, měli by ostatní zájemci o moje peníze smůlu. Nezbylo by jim, než snížit cenu trvale. Nebo se smířit s tím, že jim ze mě žádné zisky nepotečou. Spoustu zbytných věcí bych oželel úplně. Například uherák. Ten v posledních letech v akcích téměř není. Tak ho nejím. Jo a myslím uherák, ne Andrejkovy pokusy o uherák. Kdybych byl o trochu bohatší, ocenil bych obchod bez akcí, kde by byly pořád slušné ceny. Třeba Studentská pečeť za 39,90 :) Kam dál? Telemarketing může už brzy zažít zlaté časy Óda na vesnici aneb Trocha babího léta Štítky: Ekonomika a management, Naše příhody |
Poslat komentář
<<< Zpět na titulní stránku