Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace
Poutač - Psycholog v Pardubicích

Zakažme reklamu na léky, je to pěkné svinstvo

Mikroblog
Každý se dnes snaží, jak umí. Mnohé z nás dotlačila doba k tomu, aby proti svému přesvědčení páchali pochybné skutky. Někteří lidé se živí činnostmi na hraně či za hranou zákona. Peklo se neptá, jaký byl aktuální stav legislativy, a měří všem stejně. Jsem přesvědčen, že ti kteří vydělávají díky reklamám na léky, dopadnou při konečném účtování hůř než drobní zlodějíčci nebo třeba šiřitelé nelegálního softwaru.

Potravinové doplňky? Užijme si placebo

Mluvím-li o reklamě na léky, nemám na mysli potravinové doplňky. Procházejí jinou schvalovací procedurou, obvykle jsou řádně označeny a už z jejich názvu je zřejmé, že od nich nelze nic moc očekávat.

Nepředepisují se v ordinacích, chybí jim aura zázračna. V rámci propagace neslibují smrt v případě, že si je nepořídíte.

Kde končí sranda

Můžeme se škodolibě smát důchodcům, kteří vyhodí poslední peníze za předražený lék z reklamy, protože marně věří ve zlepšení zdravotního stavu.

Můžeme kroutit hlavou nad pomatenými zákazníky lékáren, kteří kupují naprosto stejný přípravek, jež je k dispozici pod jiným názvem (téměř) zdarma.

Jakýkoli humor nás ale přejde, uvědomíme-li si existenci lidí, kteří například nepořídili notně propagované očkování proti rotavirům a jejich dítě pak kvůli těmto potvůrkám onemocnělo.

Horší varianty raději nezmiňovat.

Vydírací potenciál za hranou

Reklamy na léky, kde se objevují děti, působí s obrovskou brutalitou i na člověka, který je zatím bez závazků.

Onehdy jsem zahlédl plakát s malou holčičkou. Tvrdě a drsně se na něm vyzývalo k jejímu naočkování. Brutalita nebyla v efektním pojetí, ale v jednoduchém sdělení, jež jde slušně přeložit takto: "Pokud nechcete, aby dcera trpěla, cálujte."

Laik nedokáže posoudit, který přípravek pomůže nebo nepomůže. Informace neprodávají. Je potřeba vydírat tak, aby se člověk styděl a bál produkt nekoupit.

Co když je všechno jinak

Abych nepůsobil zaslepeně, zmíním také možnost, že je všechno jinak.

Třeba nedokáží lékaři (a jiné kapacity) posoudit, které léky jsou nejlepší. Třeba pojišťovny přispívají na preparáty, které ani zdaleka nedosahují kvalit těch z reklam. Třeba je placení na dřevo jedinou možností, jak lze efektivně chránit své zdraví.

Byla-li by to pravda, šlo by nejen o obří zločin proti všem obyvatelům naší republiky, ale také o megatunel. Pro společnost je totiž nejlepší, jsou-li lidé zdraví, odvádějí daně a nečerpají-li péči. Nebyly-li by zdravotními pojišťovnami propláceny nezbytně nutné léky, znamenalo by to každoroční ztráty v řádech desítek miliard. Např. je-li očkování opravdu potřeba, stojí pouze nepatrný zlomek následné léčby a vyplatí se.

Zakažme reklamu na léky a propagaci zázračných účinků čehokoli

Onehdy proběhlo médii, že rozsáhlý výzkum neprokázal zázračné účinky jogurtů jedné světoznámé značky. Překvapivě. Opět si někdo nahrabal na tuposti lidí.

Krom reklam vychvalujících léky proto navrhuji zakázat propagaci postavenou na zlepšování zdraví u jakýchkoli produktů.

Reklamní kreativci určitě vymyslí, jak prodat spoustu zbytečností, aniž by potenciálnímu zákazníkovi museli hrozit nemocí či smrtí.

Kam dál?
Drogy a náhražky

Štítky: , ,

 Místo pro Vaše hodnocení:
Blog Zrcadlo aktuálně: Hitler měl poslat do Ruska cyklisty, nic by je nezastavilo

Diskuse o článku Zakažme reklamu na léky, je to pěkné svinstvo

OpenID annapos:

Tu reklamu na : Claritine proti alergii. Zkuste volně prodejný a spolehlivý lék ve formě tablet či sirupu! To vám tam dal někdo z recese ???

 
Blogger Holden Caulfield:

Obsah inzerátů nemůžeme (a ani nechceme) cenzurovat.

Před lety zveřejnil časopis Reflex velmi ostrý článek proti AAA Auto. Bazar neváhal a koupil rovnou celou stránku, kde se vychvaloval.

Kdo chce poskytovat prostor pro svobodnou výměnu názorů, ten by ho měl dát všem bez rozdílu.

 

Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku