Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Povzdech - Jak globální komunikace škodí byznysu v ČR

Kola byznysu jsou zadrhnuta. Velcí hráči marně pokukují jeden po druhém. Kdo přijde s něčím, co promaže stroj zvaný světová ekonomika?

Česká republika je v jiné situaci než země, ve kterých nebyl kapitalismus narušen vládou moudrých soudruhů z SSSR (čtěte esese-ser).

Prostor ke spotřebě existuje.

Důvodem krize je trvalé zanedbávání domácí poptávky.

Národní hospodářství dlouho profitovalo z exportu. Teď svištíme dolů nikoli proto, že by naše výrobky nebyly konkurenceschopné nebo na ně zákazníci ze západu neměli. Příčinou je nedostatek zásadnějších inovací a nasycenost trhu.

Obyvatelé ČR netuší, co na ně vláda vymyslí. Samozřejmě by si chtěli občas udělat radost, ale i umírněné utrácení je v tomto stavu celospoločenské skleslosti pokládáno za téměř nemorální. Obchodníci situaci nepomáhají.

Přitom všichni nutně potřebujeme, aby se peníze začaly zase točit a předávat od člověka k člověku.

Na českou notečku

Každý, kdo prodává cokoli, upravuje výběr marketingových kanálů, formu a obsah sdělení dle cílové skupiny, kterou chce oslovit.

Zákazník je král, tomu se musíme přizpůsobit.

Už osadníci, kteří se vydávali přes oceán, vyhledávali podobné podnebí, jaké znali, a půdu, kde uměli hospodařit.

Zahraniční společnosti ovládající významnou část trhu napříč oblastmi ale naše specifika nevnímají. Přišly s unifikovanými modely. Ty lze chápat, jsou-li podstatou kšeftu (Mekáč...). Ovšem obecně, co se týká jejich použití jako nástrojů k podpoře prodeje, zoufale selhávají.

Nenažranost dlouhé roky živící poptávku pomalu odeznívá. Nikdo nehýří.

Řešení?

Třeba by stálo za to zvážit, že významná část nakupujících nemiluje vysmátý americký svět a nemá shopování v lásce. Chtějí rychle a za dobrou cenu najít, co potřebují. Chtějí mít možnost rychle získat informace o produktech.

Jak globální komunikace škodí byznysu

Závěrem si musím povzdechnout nad tím, jak snadná globální komunikace škodí byznysu v ČR.

Když Baťa vysílal za první republiky své manažery dobývat rozvojové země, museli se pionýři botů přizpůsobit místním podmínkám. Často to udělali tak dobře, že se stali váženými občany a pozvedli celou místní komunitu.

Neřešili každý den 5 závazných pokynů z centrály. Komunikovali mnohdy jen prostřednitvím dopisů. Odpovídali za dlouhodobé výsledky a dodržování firemní strategie. Jinak měli volné ruce.

Tak daleko v roce 2013 nejsme.

5 článků o hospodářské krizi (únor 2009 - srpen 2011)

Štítky:

Diskuse o článku Povzdech - Jak globální komunikace škodí byznysu v ČR



Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku