3 vzkazy pro novináře z Prahy
Největší hráči na trhu mají regionální zpravodaje. Ti se ovšem zabývají pouze místními (pseudo)kauzami. O celospolečenských tématech píší téměř výhradně novináři z Prahy. Hlavní město je oproti zbytku republiky úplně jiným světem. Starosti většiny Pepíků jsou na hony vzdálené tomu, co řeší dalších 9 milionů obyvatel. S tím souvisí pokřivené vnímání reality, které ve spojení s hloupostí a leností generuje značně zkreslený obraz naší doby. Dnes jsem vybral drobné tři příklady naprostého diletantismu české mediální elity. Všechny zprávy se vyskytly v předních nejmenovaných tiskovinách. Zároveň si skromně dovolím pražským novinářům u každého z nich něco vzkázat. Hromadná doprava dražší než taxík Romové, kteří jsou na dávkách, jezdí nakupovat taxíkem. Většinová společnost jim za to neoprávněně spílá, protože taxík vyjde při plné obsazenosti levněji než hromadná doprava. Jinými slovy se dozvídáme, že lidé využívající hromadnou dopravu na každé jízdě tratí. Místo aby se rozvalili v tágu, mačkají se za draho v autobuse. Třeba v Pardubicích stojí lístek na MHD 15 korun a taxík 30,-/km + 30,- nástupní sazba. Taxík je tedy výhodnější při plné obsazenosti a vzdálenosti do 1 kilometru. Pokud pro vás řidič přijede přes půl města, vyslechnete od něj za takové rito spoustu krásných slov. Romové jezdí na nákupy taxíkem prostě proto, že si umí užít peníze. 1. vzkaz: Svou přiblblou snahou o zlepšování obrazu problémových Romů jen přiléváte olej do ohně a stavíte ostatní proti nim. Chcete-li být prospěšní, inspirujte se v textu Jak pomoci Romům? Individuálním přístupem. Levná potravina Herkules Levné potraviny jsou nekvalitní. Důkazem je konina, která se našla v salámu Herkules od Andreje Babiše. 2. vzkaz: Herkules je mimo Prahu pokládán za luxusní jídlo. Obyčejní lidé běžně (omlouvám se za ten výraz) žerou salámy, které stojí čtvrtinu jeho ceny. Pokud vás zajímá důvod, přečtěte si Proč Češi milují hnusné jídlo. Mladí zneužívají sociální dávky, konkrétně podporu v nezaměstnanosti Nepřizpůsobivým je vytýkáno, že žijí na dávkách. Ovšem mladí Češi je masivně zneužívají taky. Vždycky nějakou dobu pracují a pak si udělají prázdniny na podpoře. Už to, že někdo pokládá podporu v nezaměstnanosti za sociální dávku, hovoří o jeho naprosté neinformovanosti. Na podporu si každý "naspoří" během předchozího zaměstnání. Abyste ji dostali, musíte mít odpracován minimálně rok za poslední 2 roky. 3. vzkaz: Podporu v nezaměstnanosti nelze zneužívat. Pokud státu ty peníze nejprve poctivě neodvedete, nemáte na ni nárok. Chcete-li vědět, jaké konkrétní sociální dávky dostane slušný člověk, když je v nouzi, doporučuji článek Morytáty nezaměstnaného. Kam dál? Výběrové řízení a nezávislý audit = Modly médií Štítky: Média, Politika a společnost |
Mně se nezdá, že by český národ miloval svá média. Spíš naopak. Když člověk někam volá, aby něco zjistil, je považován za nepřítele. Hodně lidí na novináře nadává, minimálně v diskuzích pod články na webu. Souhlasím, že úroveň textů je někdy mizerná. Může za to podle mě ale krátký čas, který má člověk na jejich sepsání, a hlavně přípravu na něj.
Pracuji v celostátním týdeníku v Praze, ale trvalé bydliště mám v jižních Čechách. Pokud vím, hodně lidí v redakci je na tom podobně. Představu o Herkulesu jako o luxusním jídle nemohu potvrdit ani vyvrátit. Salámy nerozlišuji.
Poslat komentář
<<< Zpět na titulní stránku