Nakupování na Internetu? Po zkušenostech s ním končíme
V dnešním článku bychom chtěli shrnout svoje zkušenosti a vyvodit několik málo závěrů. 1. Mall.cz never ever aneb Malí vyhrávají Marně uvažuji, kolik celkem jsme vyzkoušeli obchodů. Rozhodně se ale pohybujeme v desítkách, tipla bych kolem třiceti čtyřiceti. Mým osobním vítězem je firma Javos Janotka, která nám dodávala stojan k vánočnímu stromečku. Nejen, že je fakt krásný a vypadá shodně s obrázkem na webových stránkách, ale také jsem žasla nad dodací lhůtou – v neděli večer objednáno, v úterý ráno jsem měla stojan v ruce. Tomuto obchůdku proto fakt ráda udělám reklamu. I kvůli tomu, že jsem k dané firmě zprvu přistupovala s určitou nedůvěrou – zaměřují se krom domácností na mateřské školky, tak jsem si říkala, že možná takováto objednávka by pro ně nemusela být zajímavá... ale fakt pozitivně překvapili. Kdyby měli více sortimentu, který potřebuji, nakupovala bych tam pořád. :D Zcela na opačném konci spektra stojí Mall.cz – gigant, na který stále někde vidíte reklamy. Zkusím zkrátit příšernou ságu spolupráce s nimi. 2. 12. objednávám. Slibují poštovné nad 1 000 Kč zdarma – beru pohovku za 5 000 Kč a nějakou maličkost. Při dokončování objednávky zjišťuji, že dopravu by zaúčtovali – jde o partnerský prodej, takže se na to akce nevztahuje. OK. V dobrém rozmaru si doobjednám další zboží – proč tu nepořešit některé vánoční dárky? Budu mít aspoň část věcí s dopravou zdarma a u pohovky ji teda vezmu na sebe, když má každé přijít zvlášť. Platím kartou, ať je to všechno co nejdříve u mě. Zde ale bohužel zádrhel. Nevím, z jakého důvodu se platba neprovedla, byť se vše jevilo v pořádku. 4. 12. dny mail od Mallu nezaplatíte-li do 5 dnů, objednávku stornujeme. Okamžitě peníze posílám. Čekám několik dnů, nic se neděje. 11. 12. volám na zákaznickou linku. Dozvídám se, že pro spojení s operátorem jsem 25. v pořadí – visím na telefonu 15 minut, než mě vezmou (doporučuji přepnout na mikrofon a v průběhu čekání dělat domácí práce :D ). Nevědí proč, ale objednávka je blokována. Pohovku nedostanu vůbec – nelze údajně zařídit, neb jde o partnerský prodej (zabilo by je zkontaktovat se s partnerem?), mám prý být ráda, že díky telefonátu ostatní pošlou. Zjevně, kdybych nezavolala, peníze by si nechali a neposlali by mi nic! Ženská na lince krom arogance příručkově používá klasické marketingové triky (oslovuje mě za každým slovem) a valí gramofonovou desku, až je mi z toho zle. Peníze za pohovku vrátí na účet, mám ale mít chvíli strpení. Definovat délku chvíle odmítá, byť na řády (dny/týdny/měsíce). Zítra to bude týden a peníze nemám. Co se týká ostatního, do 15.12. žádný mail ani sms o tom, jak to vypadá. A tak urguji (tentokrát jsem v pořadníku 28.). Dnes malé vítězství – zboží dorazilo. Ovšem s Mall.cz jsem jednala naposled. 2. Koupit zážitek? Uffffffffffffff... Mamce jsem pod stromeček chtěla udělat radost nákupem vstupenek do divadla. Naše místní už dobře zná, má permanentky, a tak jsem si říkala, že by ji mohlo zaujmout spíš nějaké představení v přes sto km vzdálené Praze. Čekala jsem, že v době Internetu to nebude žádný problém. S povzdechem ale musím konstatovat, že oslovená divadla upřednostňují osobní nákup vstupenek. Do Violy jsem zkoušela na radu pokladní v určenou dobu volat, ale kvůli velikému frmolu a zájmu Pražáků, kteří přišli osobně, bezvýsledně. Objednala jsem tedy něco jiného. Je to nicméně škoda... Jezdit do Prahy jen se postavit do fronty je pro mě teď nějak tak časově i energeticky nezvládnutelné. 3. Skladem? I sebedelší rezerva na dodání nemusí být dostačující... V současné době je pro nás v rámci našeho bydlení klíčové vytápění krbovými kamny. Na základě doporučení kolegů z práce jsme se rozhodli k dřevu pořídit také dřevěné brikety. Po vyzkoušení jsme se rozhodli, že budou tvořit velkou část našeho paliva. Objednali jsme jich proto velikou spoustu. Na webu e-shopu Centrum Meduna byly psané skladem. V telefonu upřesněno, že je mohou dovézt za 14 dní. Po 2 týdnech nic, a tak volám. Nedodal prý dodavatel, snad zítra, zkraje příštího týdne... Po 3 týdnech brikety stále nemáme, možná nám je dovezou v sobotu ráno... 4. vzhledově se můžete spálit Doporučuji vše měřit. A u barev doufat. 5. Cenově si nepomůžete Přestože se leckdy podaří ušetřit nějakou tu kačku, pozor na vracení zboží... Ať už jde o vaši chybu (netrefíte vzhled) nebo nefunkčnost předmětu, na poštovném za zasílání zpátky prodejci ušetřené zase ztratíte. V závěru konstatuji: dohodli jsme se s manželem, že počínaje dneškem s nákupy po Internetu téměř končíme. Ponecháváme si možnost využívat služeb Tesca – nákup potravin se nám v porovnání s projetým benzínem vyplatí, i když jim dáme pár desítek korun za dopravu. Navíc když se vám něco nelíbí, můžete to bez sankcí vrátit. Snad budeme spokojení i se třetím a dalším nákupem... Související články: Co to znamená, když má e-shop zboží skladem Chceš slevu? Vzdej se soukromí Štítky: Ekonomika a management, Internet, Naše příhody |
Poslat komentář
<<< Zpět na titulní stránku