Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Český podnikatel: Průšvih? Já nic, já muzikant

Podojit firmu, nechat ji zkrachovat, věřitelům nakašlat, žít si v luxusu. To není česká specialita.

Od západu se lišíme tím, že ačkoli u nás máme kapitalismus už nějaký ten pátek, je možné desítky let prosperovat a neřešit průšvihy, které dopadají na zákazníky.

Ani hospodářská krize trh nevyčistila.

Není to o lenosti. Mnozí podnikatelé dřou jako koně. Je to o odmítnutí odpovědnosti za nezdar.

Jako by, pokud se něco pokazí, oni firmu neřídili, ale byli pouhými přihlížejícími.

Pružně reagovat? Leda ve snu

Hezkým příkladem byl náš nákup dřevěných briket do krbu.

Firma Centrum Meduna udělala slevovou akci.

Zájem byl obrovský. Nikoho nenapadlo ověřit kapacitu výrobce briket. Zboží bylo v e-shopu skladem a objednávky byly přijímány, ačkoli neměli majitelé žádnou záruku, že zvládnou ve slíbeném termínu dodat.

Když už byly brikety k dispozici, majitelé je rozváželi osobně. K nám přijeli o několik týdnů později, než měli.

Nedělám z nich zlouny. Nicméně, pokud něco slíbili, měli pustit chlup a slib dodržet. Vzít obdobné brikety od jiného výrobce a pronajmout si dodatečnou přepravní kapacitu. Možná by byli trochu tratní, ale čest má každý jen jednu.

Prokletí zaměstnanci

Onehdá jsem vedl výživnou rozpravu s majitelem restaurace, jehož zaměstnanci (ne jeden, více zaměstnanců) kradli.

Když jsem se ho otázal, kdo zloděje najal a kdo je řídil, byl nepříčetný.

Když jsem se ptal, kolik času věnoval výběru zaměstnanců a jak na ně dohlížel během zkušební doby, začal brunátnět a scestně mlet o tom, jak to má hospodský těžké, když musí teoreticky při nulových tržbách každý den zaplatit desítky tisíc na DPH. Na 99 procent jde o pitomost, ale nejsem daňař. Sklapnul jsem.

Konkurence nespí

Pokud schází odvaha stavět se k průšvihům čelem, nemusí dobrá vůle a dřina už brzy k úspěchu stačit. Dravý nadnárodní kapitál se pomalu sune i tam, kde by ho ještě před pár lety nikdo nečekal.

Také Vás zajímá:
EET - Známé ksichty zabijí elektronickou evidenci tržeb
Faktury - Jedni neplatí, druzí nechtějí dostat zaplaceno

Štítky:

Diskuse o článku Český podnikatel: Průšvih? Já nic, já muzikant



Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku