Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

10 seriálů ke zhlédnutí: Lucifer, Pustina, Rapl...

Dnes jsem pro vás vybrala desítku převážně zahraničních seriálů, které mě v poslední době zaujaly.

Žánrově je to dost namíchané, od sitcomů přes kriminálky a historická dramata až k místy hororovým prvkům. Nicméně nic z toho není brutálně násilnické nebo ošklivé, na to bych se nedívala. ;)

Udělejte si přes Vánoce radost a ponořte se do některého z následujících.

Lucifer (na CSFD.cz 79 %)

Pro mě v poslední době absolutní jednička. Je to totiž úplný opak všeho spojeného s mateřskou. Rychlá auta, nablýskané prostředí LA, supersvůdný hlavní hrdina, padlý anděl hledající lásku. Která ženská by se do něj nezamilovala? ;) Propracovaný fantasy podklad, za kterým stojí Neil Gaiman. K tomu úžasná linka ďábla podstupujícího psychoterapii. Do toho nějaké ty kriminální případy a hlavně vtipné hlášky. Fakt prima zábava! :-)

Aquarius (na CSFD.cz 69 %)

Máte rádi Foxe Muldera? Tenhle seriál je dalším z hereckých koncertů jeho představitele Davida Duchovnyho. Spíš než k Aktům X se ale blíží ke Californication. Taky tu najdete spoustu drog a podezřelých existencí. ;) Ovšem vše se odehrává v době květinových dětí a války ve Vietnamu. Hlavní hrdina je policajt s metodami trochu mimo běžný rámec a svým typickým sex appealem. Zajímavostí jsou díly pojmenované po písních skupiny The Beatles, zejména ve druhé řadě. Jsem docela zvědavá, jak se to vyvine s postavou Charlese Mansona, která dostává poměrně hodně prostoru. Jsem totiž teprve u 8. dílu.

The Secret of Crickley Hall (na CSFD.cz 77 %)

Tuhle britskou záležitost jsem vyhrabala díky fascinaci Tomem Ellisem, představitelem Lucifera. Stojí za zhlédnutí především, pokud máte rádi mysteriózní věci. Jsou tam fajn herecké výkony a dobře vystupňované napětí. Na atraktivitě tomu přidává krásné anglické prostředí.

Pustina (na CSFD.cz 86 %)

Napětí je silnou stránkou i této, pro změnu české, záležitosti. Herecké výkony se mi tu také líbí. Jde to jaksi na dřeň, nenajdete tu žádnou sympatickou postavu. Jen obtížně ale tvůrcům odpouštím, že kvůli jejich způsobu prezentace ČR mezinárodně vypadá jako výrazně horší Rumunsko. :-/

Stranger Things (na CSFD.cz 91 %)

Absolutní prvenství v oblasti připínání diváka na špendlíček napětí u mě získává tenhle americký seriál. Bývala bych to nejradši viděla celé v jednom dni. Velice vás to vtáhne a nepustí. Dojem ex post ve mně ale zůstává spíš smutný než cokoli jiného. Možná jsem příliš sympatizovala s některými postavami. A pohádka to prostě není...

Rapl (na CSFD.cz 79 %)

Chcete-li se podívat na dobře natočenou, uvěřitelnou českou kriminálku, sáhněte po Raplovi. Moc se mi nelíbil první díl, zpětně si uvědomuju, že mi trochu trvalo se na hlavního hrdinu naladit. Ale poté, co se to podařilo, jsem se vždy na další díl těšila. Příroda Krušných hor je navíc moc pěkně koukatelnou lokací.

Red Dwarf (na CSFD.cz 89 %)

Tvůrci legendárního Červeného trpaslíka letos nabídli novou, v pořadí již jedenáctou, sérii. Překvapili pozitivně, pobavili, zasmála jsem se. Asi prospěl návrat ke klasickému schématu, kdy se v každé epizodě řeší nějaká jedna příhoda. Nemusí to na sebe nutně nějak extra navazovat. Velký hold vzdávám maskérům. Vzhledem k tomu, že první trpaslík se točil v 80. letech a posádka má od té doby stále stejně let, je až neuvěřitelné, jak to udělali, že Lister, Rimmer i Kocour vypadají pořád tak dobře.

You're the Worst (na CSFD.cz 77 %)

K tomuhle sitcomu jsem si cestičku hledala několik prvních dílů. Nicméně vyplatilo se. Je to jakási zvláštní sonda do světa fakt podivného páru. On sebestředný spisovatel, ona ve třiceti stále teenagerovsky rozjetá manažerka hudební skupiny. Každopádně ztřeštěné. Ale taky místy smutné. Nicméně pořád překvapující, aneb, když zapínám novou epizodu, nikdy nevím, co čekat.

Outlander (na CSFD.cz 79 %)

Starz uvedla druhou řadu několikadílného románového díla Diany Gabaldon, tato je natočená podle knihy Vážka v jantaru. Chemie mezi Claire a Jamiem nadále funguje. Jako ženská možná občas zavřete oči a zasníte se. Každopádně myslím, že líp umějí udělat tu atmosféru Skotska, Francie mě nějak nebrala. Na třetí řadu (a i již avizovanou čtvrtou) se ale velice těším. Jde o jedno z mála děl, které si snad radši nechám převyprávět takto televizně, než bych se nořila do knížek. Tím chci vyseknout poklonu jak Caitrioně Balfe, tak samozřejmě Samu Heughanovi, pro mě jsou prostě nepřekonatelní.

The White Queen (na CSFD.cz 75 %)

Historické drama rovněž z dílny Starz mapuje jedno z nejbouřlivějších období anglické historie, závěr války dvou růží. Vratkost štěstěny a s ní spojeného trůnu je tu až neuvěřitelná. Zaujme silná žena v titulní roli královny. Ostatně vůbec jde o hodně ženské dílo, je tu zobrazena řada situací, kdy postoj ženy je hybatelem dalšího nejen děje, ale přímo dějin. Místy mě přepadal zvláštní pocit děsivosti a neodvratnosti otáčení se kola historie...

Na závěr nutno připomenout stálice našeho noteboočkového vysílání: Modern Family a The Big Bang Theory jsou stále pohodovými oddechovkami, které vám po blbém dni spraví náladu. :-) A Shameless nikdy nepřestane překvapovat tím, kam až se dají průšvihy Gallagherovic rodinky hnát.

Kam dál?
3 skvělé seriály, které (zatím) české televize ignorují

Štítky:

Diskuse o článku 10 seriálů ke zhlédnutí: Lucifer, Pustina, Rapl...



Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku