Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Hitler měl poslat do Ruska cyklisty, nic by je nezastavilo :o)

Tento článek jest ódou na ty nejodolnější, nejvytrvalejší, nejodhodlanější. Jest ódou na cyklisty.

Obdiv. Tak lze vyjádřit můj postoj k amatérským kolařům. Nezastaví je nic, všechno překonají, vyjíždějí za jakýchkoli podmínek na jakékoli cesty.

Závidím jim. Také jsem mezi ně patřil. Byl jsem hodně aktivní, bez kola jsem nedal ani ránu. Do doby, kdy jsem si to osamoceně svištěl z kopce po lesní cestě a vítr mi vlál ve vlasech. Připadal jsem si svobodně. Připadal jsem si jako král světa. Probral jsem se až v sanitce. Následovala měsíční rehabilitace. Pak jsem to s bicyklem ještě mnohokrát zkoušel. Ale radost byla pryč.

Aktuálně potkávám cyklisty jako chodec nebo řidič.

Potkávám je v zimě, kdy je ještě ráno tma. Šinou si to úzkou namrzlou silnicí. Kolem nich duní kamiony.

Vidím, jak se proplétají centrem města v tom nejhustším provozu.

Předjíždím je na mezinárodní silnici, když teplota přesahuje 36 stupňů ve stínu.

Ani déšť je neodradí od vyjížděk po frekventovaných dopravních tepnách.

Cyklistika znamená pro mnohé kolaře víc než koníček. Jde o životní styl, jehož nedílnou součástí je zvládání utrpení.

Speciálně zřízené stezky téměř nelákají. Chybí na nich adrenalin. Schází výfukové plyny. Nemůže dojít k hezkému lidskému kontaktu třeba s rumunským řidičem tiráku.

Už slyším ty naštvané hlasy: Teď bude kafrat o bezpečnosti!

Nebudu.

Rozbil jsem si na kole hubu na hrbolaté lesní cestě, kde žádný provoz nebyl. Šlo o moji chybu. Aspoň myslím, držkopád si nepamatuju. Z vyprávění vím, že jsem byl nalezen brzo. Třeba šla lesem rodina s dítětem, to mi vběhlo do dráhy a já nasadil život, abych ho zachránil :o)

Nicméně tento text není o mé maličkosti.

Tento text jest ódou na hrdinné cyklisty, kteří si mohou užívat tisíce kilometrů stezek v přírodě při hezkém počasí. Místo toho ovšem neohroženě vyrážejí na přecpané silnice za nejhorší možné sloty.

Jest ódou na ty, které nezastaví nic.

Závěrečná odbočka: Hitler cyklisty opravdu na samém konci války nasadil. Pozdě.

Kam dál?
O dopingu a sportech, které by se měly zakázat
Vzpomínka na studium v Kunovicích u Kratochvíla

Štítky:

Diskuse o článku Hitler měl poslat do Ruska cyklisty, nic by je nezastavilo :o)



Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku