Nejlepší pivo je točené = Naprostá pitomost
Nežijeme v ideálním světě. Na úvod jest třeba zmínit pivo v kelímku. Tady je dobrou strategií děsit se dopředu a pak v lepším případě říct, že to není zas tak hrozné. Z pohledu úředníka mi připadá zajímavé zeptat se, co říká finančák na běžnou situaci u takového středního koncertu, kdy se návštěvníkům prodá 5 000 podměrečných piv, zatímco nakoupeno bylo 4 000 piv. Při standardní rockové ceně 50,-/kelímek jde na jedné akci o rozdíl ve výši krásných 50 000,- korun. Nicméně opusťme pivní dno. A podívejme se do úžasných českých hospod. Tady dostanete dobré točené pivo zhruba v 50 % případů, pivo skvělé pak jen výjimečně. Co Vás čeká, nemáte-li štěstí či prověřenou hospodu? - pivo smradlavé s hnědým povlakem na pěně, - pivo vyčpělé bez bublinek, - pivo s přílišným množstvím oxidu uhličitého, - pivo čepované do špinavé sklenice nebo do sklenice vonící Jarem, - pivo pod mírou, - pivo natočené do suchého půllitru. Doplňte dle vlastní zkušenosti. Já doplním častý dotaz při příchodu do knajpy: Dá se to pít nebo si mám rovnou objednat lahvové? Nesporně zajímavou informací, co se týká české pivní kultury, jest, že ani lahvové nemusí být dobrou volbou. Většina výrobců totiž flašky zdobí alobalem. Není nad to, když vám číšník čůrne decku do sklenice a Vy tam vidíte cosi se ligotat, blyštit + třpytit. Ale to odbočuju. Podívejme se na ekonomickou stránku. Zprůměrujeme-li vesnickou a městskou cenu točeného půllitrového škopku (nepíšu o vodě s pivní příchutí, mám na mysli pivo), jsme na 40,- korunách. V polovině případů Vás nečeká žádný zázrak. To znamená 80,- Kč za dobrý či skvělý půllitr. Jedná se přibližně o pětinásobek akční ceny v marketu. Pivovary o výše zmiňovaných 6 nešvarech dobře vědí. Důkazem jsou samolepky, letáčky a podtácky s povídaním o čistých trubkách atp. Věřím tomu asi stejně jako řečem o pivu dělaném dle tradičních postupů. Kde brali v 19. století chmelové granule a extrakty? Výzva pro kormidelníky pivovarů: Přestaňte se chovat jako slečinky. Seberte odvahu, zanechte blbých reklamních keců a začněte u točeného piva garantovat kvalitu! Pokud skvělé manažerské mozky nevědí, jak toho dosáhnou, ochotně (jako vždy nezištně, vy lakomí troubové) poradím. Stačí dát slevu hospodám, kde se k pivu chovají slušně. Kdyby náhodou někdo lhal, zaplatí smluvní pokutu ve výši slevy za poslední kvartál. Štítky: Ekonomika a management, Kecy od piva, Naše příhody |
Poslat komentář
<<< Zpět na titulní stránku