Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Cesta na Mars jako globální reality show

Dobývání vesmíru není dneska in.

Je to snad poprvé v historii, kdy se lidé dobrovolně rozhodli po dlouhá desetiletí nevyužívat možnosti k prozkoumávání neznámého.

Nabízí se příměr s objevením Ameriky. Tehdejším vládcům by připadalo naprosto absurdní říct: "Byli jste tam, příště nikam."

Hřebíčky do rakve vesmírných cest

Pokrok, kterého bylo dosaženo na poli kosmických projektů, začal růst z objevů třetí říše.

Soupeření USA a SSSR za dob studené války akcelerovalo snahu těch nejlepších mozků. Rozpočty byly téměř bez omezení.

Od vypuštění Sputniku do procházky po Měsíci uplynulo necelých 12 let.

Zdálo se, že nic není nemožné.

Optimismus těch časů ilustruje třeba legendární Vesmírná odysea.

Kolem roku 2000 měl být člověk neohroženým vládcem Sluneční soustavy a měl se pokoušet o první kroky ke hvězdám.

Místo toho došlo k razantnímu útlumu výdajů. Nejenže jsme zůstali stát na místě, dokonce jsme se posunuli vzad (raketoplány...).

Kromě ekonomického zhroucení SSSR lze hledat jednu z příčin v nezájmu lidí, který se dá hezky změřit pomocí sledovanosti televize. Ta letěla třeba u dalších lunárních misí až trapně dolů. Nebýt potíží Apolla 13, šlo by s lehkou nadsázkou říct, že se dívali jen příbuzní a známí astronautů.

Lidský rozměr

Chyběl silný příběh. Chyběl lidský rozměr.

Co zajímavého je na tom, že Američani zase letí na Měsíc, kde nudně kutají nějaké horniny?

Poskakování, hraní golfu nebo ježdění ve vozítku představují akční zábavu jenom pro přímé účastníky.

Zapojit emoce, zapojit celý svět

Mise na Mars bude dlouhá.

Udržet pozornost televizních diváků (mimo start, přistání a návrat) bude velice obtížné. Kór pokud budou za účastníky vybráni nudní patroni.

Nabízí se tedy možnost diváky přímo zapojit.

Udělat předvýběr a nechat na nich, kdo poletí. Pak už jen vymyslet pro posádku atraktivní program, kterým bude zaplňovat spoustu času při cestování.

Budou-li emoce á la Vladko, budou se dívat ženy. Dojde-li na časté rvačky a sex, podívají se i muži.

Příjmy z reklam uhradí náklady. Pokud se posádka vyzabíjí, nebude nikdo tratit. Třeba na rudou planetu doletí účastníci Cesty na Mars 2 (3 nebo 4).

Kam dál?
Vesmírný výzkum dostane svět z ekonomické krize

Štítky: ,

Diskuse o článku Cesta na Mars jako globální reality show

Anonymous Anonymní:

Dobrý nápad - napiš ho panu Elonu Muskovi do firmy SpaceX.

Dan

 
Blogger Holden Caulfield:

Napiš Ty Dane, moje angličtina by pohřbila i lepší nápady.

 


Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku