Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Herzberg - teorie motivace

Herzberg dělí faktory motivace na 2 skupiny, jejichž účinné sladění (na základě průzkumu struktury pracovníkových potřeb) vede k účinné motivaci.

Jsou to tyto faktory:

1) Motivátory vnitřních pracovních potřeb: Tvoří je výkon, uznání, obsah práce, odpovědnost a možnosti rozvoje. Jsou-li pozitivně laděny a působí-li, pak představují nejúčinnější složku pracovní motivace.

2) Faktory hygieny: Jsou to podmínky, v nichž zaměstnanec pracuje, ovlivňující spokojenost (sytém řízení, vybavení pracoviště aj.). Při slušné úrovni hygienických vlivů si jich pracovníci nevšímají a nechají se pobízet motivátory, při jejich nedostatku roste výrazná nespokojenost
a frustrace.


Čerpáno z těchto zdrojů.

Štítky:

Diskuse o článku Herzberg - teorie motivace



Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku