Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Čtení na pozdní léto: Čtyři blogy z Brna

Jenom na bloggeru je přes 143 000 uživatelů, kteří se hlásí k České republice a přes 4 800 Brňáků. Protože už víc než 2 roky bydlím v Brně, zapátral jsem tedy při svých letních toulkách Netem v místních vodách. A byl jsem velice příjemně překvapený. Spousta lidí, kteří píší pro radost, mají svůj vlastní styl, osobitost, zájmy. Odvažuji se říct, že modly jako návštěvnost, SEO, propagace, ranky atp. jsou jim úplně ukradené. A to je potřeba v dnešní době ocenit.

Všichni ze čtveřice, kterou Vám chci představit, mají ve svém profilu místo pobytu Brno a užívají (většinou) češtinu. Mimochodem: možná (stejně jako dříve já) netušíte, jak velká spousta blogů z ČR je psána anglicky.

Ok2-36288.blogspot.com

Autor o sobě píše: Jsem Moravan, občasný radioamatér, milovník hodinek, feminista a průkopník slepých uliček. Krom toho se zajímám o vojenskou historii, Bailey mosty, opevnění, Dianu GmbH. a poštorenskou Munu.

Hodinky jsou velmi výrazným tématem, dále například navštívená místa, města a události. Občas se autor zamýšlí i nad celospolečenskými tématy a nutno napsat, že zajímavě, čtivě, neotřele. V poslední době mě zaujalo např. Prohlášení předsedy vlády Austrálie nebo správné připomenutí Paroubkova povolebního projevu z roku 2006.

Cernyklobouk.blogspot.com

V profilu Pana Klobouka mimo jiné najdeme: Kdysi mi kdosi řekl, že prý nosím klobouk, abych k sobě přitáhl pozornost. Dovozoval z toho, že mám prý psychický problémy. A víte co? Možná měl i pravdu.

Těžko tento blog popisovat, je třeba vidět. Většinu obsahu tvoří velmi zdařilá poezie, stránky mají povedený vzhled.

Krátká ukázka:

Má šíji jak píseň luny

Rozťatý sen a ve snu žal.
Prázdný klín, prázdnoty tvar...
Chceš snad vyprosit si odpuštění?

Slabý povzdech: "Miluji Tě."
Co lze říct víc?
Ty blázne! Nic.


Gralinka.blogspot.com

Pojďte dál a zouvat se nemusíte... vyzývá autorka, která se ve svých článcích zaměřuje na design (především bytový), fotografování a výtvarné umění. Ačkoli jsem v těchto oblastech velkým barbarem, dokáži ocenit, když si někdo na nic nehraje, nemachruje a jen se zabývá hezkými věcmi.

Blog.espoo.cz

Espoo nepublikuje příliš často. Ale když, tak to většinou stojí za to. Píše o tom, co zažívá, o umění, o tom, jak vidí svět. Blog je jenom jedním z jejích projektů.

Krátce z článku, který mě v poslední době nejvíce zaujal: Na počátku stvořil Bůh nebe a zemi. Krátce poté obdržel doporučený dopis, ve kterém byl požádán o vysvětlení, proč nebyl schopen vyplnit a doručit prohlášení o dopadu projektu na životní prostředí. Po dlouhém vysvětlování mu bylo zpětně vydáno povolení pro realizaci projektu, nicméně aktivisté Greenpeace osobně napadli rozhodnutí u Ústavního soudu, a proto se finální rozhodnutí mělo vztahovat pouze na část nebe...

Závěrem

Občas by člověk měl opustit kochání se svou dokonalostí :) a poohlédnout se, co tvoří někdo jiný. Věřte, že je z čeho vybírat.
Marika a její blogííísek.
Stránky komiksu Vesnička

Štítky: ,

Diskuse o článku Čtení na pozdní léto: Čtyři blogy z Brna

Anonymous Karel K.:

Eh, drobná kritika: opět mi dělalo dost velký problém najít na titulce odkaz, přes který mohu přidat názor :)

Možná vás zaujme http://georss.antonindanek.cz/ , kde jsou různé blogy podle polohy na mapě :)

 
Blogger Holden Caulfield:

Karel K:
Titulka zůstává dlouhou dobu +- stejná. Na stránkách článků byla jeden čas výzva k přidání názoru velmi výrazná a od doby, kdy je méně vidět, chodí více komentářů, ač je prázdninová návštěvnost hodně dole. Tak nevím.

Na mapu jsem nás umístil, doufám, že nebudou otravovat fanoušci se žádostmi o autogram atp. :)

Mimochodem: Cestopis o putování po Číně na vašem blogu je velice zdařilý.

 
Blogger Gralińka:

teda jsem docela hotová.. náhodně najít tento příspěvek při zadání mého jména do vyhledavače.. díky, zase mám o něco lepší den :) Gralińka

 
Blogger Holden Caulfield:

Gralinka:
Jsem rád, že jsme Ti udělali radost :)

 


Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku