Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace
Poutač - Psycholog v Pardubicích

Reklamní a provizní systémy: Zkušenosti po roce

Mikroblog
Když člověk vyhledává na Netu zkušenosti s reklamními a provizními systémy, často se dopátrá rozjásaných stránek, ve kterých autoři popisují, jak takřka bezpracně přijít k výdělku a nezištně přímo do textu vkládají odkazy na tyto systémy, ze kterých pak mají peníze.

Já žádné odkazy do článku dávat nebudu (součásti standardní šablony stránek samozřejmě zůstávají) a pravdivě Vám popíšu, jaké máme zkušenosti po roce ostrého provozu s více než 60 000 návštěvníky.

Primárním cílem těchto stránek není zobrazování reklamy, reklama je doplňkem. Dle mého skromného názoru není Zrcadlo.blogspot.com přeplácána komerčními sděleními, oproti např. zpravodajským serverů jsme na čtenáře vyloženě hodní :) I když stížnosti se vyskytly: jednak od majitelů 800px monitorů, pro které nejsme optimalizováni (leze jim levé menu do textu), druhak v jediném komentáři, který jsem zatím smazal (nikoli kvůli obsahu, ale pro přemíru sprostých slov, bylo tam něco jako: "Jděte do p...e s p...m chci prachy blogem, tolik z...ch reklam jsem nikde neviděl.").

Reklamní systémy

Z reklamních systémů používáme Google Adsense, intext od Billboardu a jako doplněk Výměnný reklamní systém.

Nevím, nakolik je zveřejňování údajů z Adsense zakázáno, ale určitě neprozradím žádné tajemství, když napíši, že pro naše stránky (plus minus autobus) platí: co 1000 návštěvníků, to 1 dolar. Při současném kurzu žádné zlato, ovšem narozdíl od nerudných českých novinářů pořád věřím Obamovi ("Vy to vyřešíte, Vy přece všechno víte, Vy nás zachráníte..."), že dokáže opět dostat kurz ke 40,- korunám :o)

Adsense má tu výhodu, že většinou opravdu zobrazuje reklamy dle obsahu stránek a dá se (i když ne úplně dokonale) sladit s designem šablony. Jediná nevýhoda je v tom, že kdykoli mohou říct: "Porušujete naše podmínky, nic Vám nedáme, jděte někam.", což není nějaká moje schíza, ale věc, která se běžně stává. Stěžovat si pak můžete na hlavním nádraží (spojit se s konkrétním člověkem z Googlu je stejně snadné jako levitovat nad půllitrem). Google je takovým kolosem, že i když využijete jakékoli prostředky, vždycky Vás má plně v moci. Ale nechci přivolávat rohatého, zatím jsou naše zkušenosti s Googlem veskrze kladné (nejen s Adsense, ale i s gadgety a vyhledáváním).

Co se týká intextu od Billboardu, oceňuji seriózní přístup z jejich strany. Ale zisky jsou minimální, zhruba 5 korun za 1000 návštěvníků. Příčiny: intext máme jen na stránkách článků, zobrazuje se u malého množství slov a odkazy mají zelenou barvu (standard na našich stránkách je klasická modrá).

Výměnný reklamní systém vrs.cz používáme jako alternativu k Adsense (nemá-li Google vhodnou reklamu, zobrazí se ta od vrs) + na stránkách článků máme vždycky dole čtverec 250x250. Znovu stejně jako u Billboardu musím ocenit profesionální a přátelský přístup ze strany provozovatele. Ale množství zobrazování reklam je malé, i přes dobré clickrate našeho banneru (0.085%, standard u vrs je 0.048%), nám přináší jednoho, dva lidi za den.
Banner, který používáme u vrs.cz:
Zrcadlo.blogspot.com

Provizní systémy

Z provizních systémů používáme Aukro, Invia a Provizni-system.cz. Jsou 2 možnosti: buď jsou čtenáři našich stránek podivíni, kteří klikají na tyto reklamy, aniž by chtěli něco koupit, nebo velká většina lidí píšících o provizních systémech lže.

Na různých více či méně seriózních stránkách se totiž můžete dočíst i podobné pitomosti, jakože na získání 1 provize stačí 100 kliknutí atp. U webu, který se např. specializuje na dovolené a nic jiného než provizní systém tam není, snad (s velmi přimhouřenýma očima). Ale u běžných stránek dle mého skromného názoru vyloučeno.

Jak jsme na tom my? 295 našich čtenářů jsme přilákali Aukru, 202 Invii a a 265 pro Provizni-system. Kolik myslíte, že nám celkem těchto 765 kliknutí hodilo? Svěžích 150,- korun za jednoho zaregistrovaného u Aukra, jinak nikdo nic (prý) nekoupil.

Suma sumárum

Pokud nepočítám texty z archívu, které původně nevznikly pro Zrcadlo.blogspot.com, dostáváme se k tomu, že každý jednotlivý článek nám vydělal necelých 20,- Kč.

V závěrečném díle narozeninové trilogie se dočtete, co se nám povedlo a co nepovedlo, v čem jsme měli pravdu a kde jsme se mýlili. Vyjde v pondělí 10. srpna.
Komiks Vesnička - Mnoho povolaných, jeden vyvolený.
Stránky komiksu Vesnička

Štítky: , ,

 Místo pro Vaše hodnocení:
Zrcadlo aktuálně: Zajišťovací příkazy: Novinářská stupidita nebo ovlivnění voleb?

Diskuse o článku Reklamní a provizní systémy: Zkušenosti po roce

Blogger Antonín Daněk:

Souhlasím s článkem, v podstatě kopíruje moje zkušenosti. Intext se mi také moc neosvědčil (ještě méně než AdSense, šel pryč), stejně tak Provizni-system.cz byl krok vedle (velký počet kliků / 0 prodejů). Psal jsem o tom tady: http://blog.antonindanek.cz/clanek/uskali-affiliate-marketingu-tez-partnerskeho-ci-zprostredkovaneho-prodeje/.

V mém případě bych raději to, kolik vydělá jeden článek, nepočítal. :o)

 
Blogger Holden Caulfield:

Antonín Daněk: 500 prokliků a nic? To se mám teda na co těšit :)
Vezmu podle sebe: když chci něco koupit, porovávám a vybírám nejvýhodnější nabídku. Možná bych měl věnovat chvilku studiu toho, zda provizní systémy, které zmiňujeme, jsou svými cenami pro zákazníky zajímavé.
Kdybych nebyl tak konzervativní, dávno bych je dal pryč. Ale třeba jim přitáhnu nějakého multimilionáře, který bude utrácet obrovské love a já budu za vodou :o)

 
Blogger Oskar:

Dobry den,
ja mám veľmi podobnú skúsenosť s províznym systémom aukro.
Na mojej stránke www.fesanda.sk sa aukro vobec nechytilo. Myslel som si, ze vzhladom k obsahu sa budú len tak hrnúť za tým čo ponúka, ale opak je pravdou. zrejme sa im to zdalo príliš zložité. Na druhej strane aspoň viem, že mám verné zákazníčky, pretože výnos bol nula :-) .

 
Anonymous Anonymní:

Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

 
Blogger Holden Caulfield:

Předchozí komentář byl smazán, šlo o reklamu na jednu firmu navíc s odkazem, jež měl pravděpodobně generovat provizi.

 
Anonymous Anonymní:

cau, ja som skusal regnut (samozrejme za pomoci roznych inych IP) dvoch mojich pribuznych z inych miest, a vies kolko som dostal??? Velky prd.... Aukro tvrdi ze sa nikto nezaregistroval....

Uz moc neverim tym "partnerskym systemom" :(

 
Anonymous Anonymní:

Zdravím,
co se týče Aukra, tak jsem od něj ne jednou obdržela peníze za nové lidi a % z jejich útraty za inzeráty, takže já mám s Aukrem jen dobré zkušenosti, ale co se týče jiných provizních systémů tak je to bída,například u provizního systému ze 730 prokliků ani jedna objednávka..... Když mi do mého eshopu, který nenabízí nic až tak jedinečného ( doplňky stravy ) přijde 730 lidí, tak 100% těch objednávek budu mít nejméně 10

 
Anonymous Anonymní:

Velmi dobru skusenost mam so slovenskym partnerskym programom www.affilprogram.com - bezi tam viac kampani, takze sa daju lepsie usit na moj web. dokonca sa daju aj kombinovat, cim sa clovek skor dostane k vyplatnej hranici.

 
Blogger Beraniste:

Zdravím, nevím zda affiliati lžou, ale my ne. Klidně vám dám odkaz, kde uvádíme přesná čísla - partner.caskrmeni.cz ... takže spíš bych řekl, že vaši klienti jsou fakt divní a nebo máte moc obecný web, tudíž k nerelevantní návštěvnost k affil odkazu. U nás i obecné weby mají dost slušné konverzní poměry.

 

Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku