Boj proti kouření: Cesta do ráje nebo do pekla?
Řetěz lásky k dětem - Projekt proti dětskému kouřeníPřes 90% nových kuřáků získá tabákový průmysl mezi dětmi. Až 90% filmů je podle vědců tou nejúčinnější reklamou pro vstup do kuřáctví, cílenou na děti. Filmy cíleně v dětech probouzí touhu napodobit své idoly, které na plátně představují cigaretu jako prostředek uklidnění, koncentrace, ale i vášně a originality, což prokazatelně celé generace dětí vede do celoživotní nemoci kouření. Tabákový průmysl má z lidského utrpení nejen velké peníze, které mu zajišťují výsadní postavení a nepochopitelnou nedoktnutelnost, ale také velkou legraci! Návrh opatření: 1) Zákaz obchodování tabákových výrobků v síti potravinových prodejen či spolu s potravinami a zdravotně nezávadným zbožím. 2) Povinnost informovat o nemoci kouření a jejích důsledcích před filmovým dílem či hudebním klipem, kde je kouření tabákových výrobků předváděno. 3) Vzdělávání o epidemii kuřáctví do školních osnov, užívání tabáku ze strany dětí postavit mimo zákon. TOLIK ODPŮRCI KOUŘENÍ. VŠECHNO VÝŠE UVEDENÉ MÁ LOGIKU, ÚDAJE JSOU 100% PRAVDIVÉ. TÁŽI SE: PROČ NECHRÁNIT DĚTI TAKÉ PŘED JINÝMI NEBEZPEČÍMI? Alkohol - ničitel vztahů a životů Příležitostnými konzumenty alkoholu je 96,5 % studentů středních škol. Filmy, televizní, tiskové reklamy a jiné formy propagace ukazují alkohol jako látku, po jejíž konzumaci je člověk "v pohodě", je oblíbený, má kamarády. Alkohol je v rámci product placementu mazaně prezentován jako všelék: panák na oslavu i panák na žal, s chlastem sbalíš holku i zafandíš fotbalistům. O negativech alkoholismu se takřka neinformuje, nápisy na lahvích jako "Pijte s rozumem" jsou k smíchu. Alkohol je nebezpečnější než cigarety, způsobuje nejen závislost a následky na zdraví, ale také rozpady rodin, násilí, škody na veřejném majetku, dopravní nehody či přímo úmrtí v důsledku otravy alkoholem (v rámci ČR každý rok více než 100 lidí). Díky mocné lobby výrobců a zemědělců je pěstování rostlin, které se používají k výrobě alkoholu, dokonce dotováno obrovskými částkami z veřejných rozpočtů. Přitom alkohol je jed. V obchodě mezi potravinami koupíte 1 balení čiré tekutiny (např. litr vodky), které Vám v případě okamžitého vypití způsobí smrt. Návrh opatření: 1) Zákaz obchodování alkoholu v síti potravinových prodejen či spolu s potravinami a zdravotně nezávadným zbožím. Konec podpory alkoholu ze strany státu. 2) Zákaz reklamy na alkohol. Povinnost informovat o škodlivosti alkoholu a důsledcích konzumace před filmovým dílem či hudebním klipem, kde je pití alkoholu předváděno. 3) Vzdělávání o alkoholismu do školních osnov, užívání alkoholu ze strany dětí postavit mimo zákon. Řepný cukr - skrytý zabiják Výrobci sladkostí v honbě za ziskem místo toho, aby do svých produktů dávali hodnotnější (a dražší) přísady, cynicky nadužívají řepný cukr. Je jim úplně jedno, že způsobují epidemii dětské obezity se všemi, často velmi dramatickými, zdravotními důsledky, jako jsou ateroskleróza (ve většině civilizovaných zemí hlavní příčina úmrtí), cukrovka, riziko infarktu, postižení kloubů atd. Ve filmech ukazují cukrovinky jako vhodnou formu odměny či dárku, v reklamách dokonce neváhají přesvědčovat rodiče, že sladkosti jsou zdravé, vysoká hodnota energie se vydává za přednost. Doporučené denní dávky mnohdy manipulují se zákazníkem, jsou totiž počítány dle směšného množství a pro dospělého člověka. Problémem, o kterém média téměř mlčí, je závislost na sladkostech. Američtí vědci zkoumali několik měsíců chování myší krmených 12 hodin denně cukerným roztokem. Když byl přísun cukru náhle přerušen, vykazovali hlodavci příznaky abstinence jako cvakání zubů, kvílení a úzkost. Po obnovení cukerné výživy zkonzumovaly myši až o 30 procent sladké směsi více než dříve. V jisté části mozku pokusných zvířat zaznamenali pak vědci zrychlený růst receptorů dopaminu, což je chemická látka důležitá pro vytváření pocitů uspokojení a slasti. Tato skutečnost je důkazem vzniku závislosti. Návrh opatření: 1) Zákaz reklamy na zboží se zbytečně velkým obsahem cukru (stanoví odborná komise EU). 2) Povinnost informovat o škodlivosti cukrovinek a důsledcích konzumace před filmovým dílem či hudebním klipem, kde je tato konzumace předváděna. 3) Vzdělávání o negativech sladkostí do školních osnov. Kam nás tyto postupy zavedou? Do pekla nebo do ráje? Navrhovaná opatření jsou samozřejmě pouze prvním krokem na cestě k vymýcení nepravostí. Jsem si vědom, že zmiňuji jen zlomek nebezpečí, před kterými musí naše osvícená společnost nejen děti, ale všechny lidi, chránit. Namátkou pár dalších: glorifikace rychlé jízdy a adrenalinových sportů, vepřový bůček, káva, noční život, hlasitá agresivní hudba, špekáčky... . Je nesporné, že pokud se nám podaří tyto a další hrozby odstranit, budou všichni šťastnější. Zdraví, usměvaví, voňaví, štíhlí, dlouhověcí. Navíc se ušetří miliardy korun z veřejných rozpočtů, které se mohou použít na nějaké bohulibé účely. Prostě ráj na zemi. Nebo to bude orwellovské peklo, nová totalita, kde se bude šmírovat a povinně bonzovat na všechny, kteří se nebudou chtít na tomto ráji podílet. Kde budeme tajně pěstovat víno a ve sklepě načerno chovat prase. Zdroje: retezlasky.cz, theses.cz, czso.cz, drogy.doktorka.cz, novinky.cz, ordinace.cz Stránky komiksu Vesnička Štítky: Kecy od piva, Politika a společnost |
Poslat komentář
<<< Zpět na titulní stránku