Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Jak vybrat bazén, údržba bazénu, bazénová chemie

Nečekejte žádnou odbornou studii či recenzi na jednotlivé druhy zahradních bazénů. Zkusím Vám nastínit pár mých postřehů a poznatků, na základě kterých se můžete vyvarovat chyb a možná i ušetřit nějaké peníze. Hlavně si však před koupí bazénu pořádně nastudujte udávané rozměry a popravdě, většina prodávaných výrobků slouží spíše k osvěžení a relaxaci za horkých letních dnů, než k plaveckým závodům.

Bazén: Super relaxace nebo danajský dar?

Všechno to začalo tím, že mě jako vždy před máminýma narozeninama zavolal její bratr (můj strýc), co jí má koupit za dárek. Zrovna jsem seděl v kuchyni a dojídal snídani. Na stole jsem zahlédl pohozené letáky, kterých každé ráno ve schránce najdu tak dvacet. Na titulní stránce byla nabídka bazénů, jelikož měla máti kulatiny, blesklo mně hlavou, že by jí mohl koupit třeba bazén. Jenom nějaký ten základní kruhového tvaru, jeho součástí jsou v základní výbavě většinou schůdky, krycí plachta a filtrace s čerpadlem, které slouží k cirkulaci vody. Slovo dalo slovo a v den oslavy přitáhl strýc bazén. Takový s tím nafukovacím kruhem nahoře. Jak je jeho dobrým zvykem, řešil všechno bez rozmyslu, prdl s tím na relativně rovný trávník v zahradě, rozprostřel to a jal se ho napouštět přes čerpadlo vodou ze studny. Bazén se napouštěl celou noc, pro oslavenkyni to bylo ráno fakt překvápko.

Čeho se vyvarovat a co bezpodmínečně udělat!

Jak se později ukázalo, nebylo příliš vhodné dát bazén jenom tak na holý trávník a napustit ho vodou ze studny. I díky nepatrné nerovnosti terénu byl bazén nakloněný na stranu. Voda, ač jsem použil bazénovou chemii, ke které se ještě později vrátím, začala za tři týdny pomalu ale jistě zelenat. Nepomohl ani chlor shock. Nezbývalo než milý bazén vypustit. Podloží, kde stál, jsem vyrovnal. Zvětšil jsem průměr podloží, co bylo pod bazénem tak, že když se na něj položil, měl rezervu ještě circa 20 cm kolem dokola. Dal jsem to do stoprocentní roviny za pomoci vodováhy a na radu známého jsem namísto odryté zeminy nasypal červený písek, znova vyrovnal vodováhou a položil podkladovou plachtu (podložku). Začal jsem napouštět vodou z vodovodního řádu. Nemilé bylo to, že se sice napustil, ale do rána byla voda pryč. Tak se opakovalo ještě jednou. Ač celá rodina sledovala, jestli odněkud ze dna nebo stěn nebublá vzduch, což by bylo zřejmé znamení propíchnutí, nikdo nic takového nezpozoroval. Vina padla na hlavu strýce za původní špatnou instalaci, musel jít reklamovat. Později se doznal, že ztratil lístek od zakoupení a musel produkt koupit znovu. Bazén číslo 2 (opět s nafukovacím kruhem nahoře) se napustil vodou z vodovodu. Perfektně držel až do doby, kdy jsme se rozhodli po asi 2 měsících komplet vyměnit vodu. Opakoval se předchozí efekt a bazén vodu neudržel. Takže další reklamace, tentokrát však v obchodě vrátili peníze. Zklamaný dárce se rozhodl, že připlatí a zakoupí pevný nadzemní kruhový bazén s konstrukcí, kde stěny tvoří upravený plech nahoře po obvodu zaoblený plastovou lištou. Z toho plyne, že s bazénem s nafukovacím kruhem nahoře jsme příliš spokojeni nebyli. V žádném případě ho nemůžu doporučit, maximálně tak na jednu sezonu.

Nadzemní bazén

Nový nadzemní bazén měl stejný průměr jako předchozí, proto jsem využil původního podloží, které jsem vybudoval. Do montované konstrukce se vloží folie, která se dle přiložených instrukcí ručně vyrovná a vyšponuje, většinou po napuštění pár centimetrů vody. Čerpadlo, které pomáhá s cirkulací vody, je daleko výkonnější. Zbytek sezony proběhl v naprosté pohodě.

Zazimování, údržba bazénu a bazénová chemie


Při zazimování jsem v bazénu nechal tak třetinu vody. Výrobci doporučují přidat speciální nemrznoucí směs, ale nikdo, koho znám, ji tam na zimu nedává a nikomu se ještě nic nestalo. Pokud se Vám přece jen nějakým způsobem podaří protrhnout folii, jde bez problémů zalepit. Folie je z měkčeného PVC. Stačí si tedy v obchodě vyžádat lepidlo na tento materiál a záplatou přelepit. Jinak jde celá samostatně koupit, cena je dle velikosti od 1000 Kč – do 10 000 Kč, ale na nejběžnější rozměr, který mám i já, tj. 3,6 m x 0,92 m stojí kolem 1500 Kč.

Ještě si neodpustím poplivat všechny rady, které jsem kdy v životě zaslechl o tom, že není ani tak drahý bazén jako spíš údržba vody. To určitě! Firmy se Vám budou snažit vnutit nejrůznější přípravky, ale dle mých zkušeností stačí jednou denně třeba na hodinu pustit čerpadlo, aby cirkulovala voda, koupit plovák na chlorové tablety (150 – 300 Kč), chlorové tablety (150 – 500 Kč), bazénové Savo (max 100 Kč), sítko na vybírání povrchových nečistot (150 – 300 Kč) a proudový vysavač, který se nasadí na zahradní hadici (300-500 Kč). Máte na celou sezonu vystaráno. Budete-li dodržovat předepsané dávkování, nemusíte se bát, že by voda začala zelenat. Pokud má však někdo problémy s tím, že mu chlor dráždí pokožku, je nutné zvolit speciální program. Ale s tím bohužel nemám zkušenosti.

Kam dál?
Zateplení domu a plastová okna: Co před Vámi jinde tají

Štítky: ,

Diskuse o článku Jak vybrat bazén, údržba bazénu, bazénová chemie

Anonymous Petr Holásek:

Dovolím si přispět názorem k údržbě vody. Mám bazén 8x4x1,5, ale na velikosti asi nezáleží. Hledal jsem nějaký jednoduchý návod, jak mít čístý bazén. Ale žádný názor jsem nenašel. Kamarád mi poradil. 2 x týdně sleduj pH a hodnoty chlóru a případně uprav. Je důležitý mít tester na sledování hodnot. Používám tabletkový, zkoušel jsem i kapičkový, ale je to ztráta času a peněz. Další bod je pravidelná filtrace, i když je bazén čistý. Filtruji 3x týdně, když jsou tropy a teplá voda a děti se koupají, tak raději každý večer. Teplotu udržuji max. 30°C, protože pak je bazénová chemie neúčinná. Zkoušel jsem různé značky chemie a dlouhodobě jsem spokojený s chémií Arcana. Co jsem se dočetl, tak je to rakouská produkce a dováží to sem firma Pooltechnik. Nakupuji ji u nás v obchodě, ale určitě budou mít i svůj internetový obchod, kde to seženete rychle.

 
Anonymous Anonymní:

Tak já jsem velmi spokojený se sortimentem z bazenovachemiepraha.cz . Mají bohatý výběr k prakticky jakémukoliv úkonu co se bazénů týče.

 
Anonymous Jan:

Ahoj. Udržovat vodu v bazénu doma čistou je docela boj, nebo pro mě teda fakt byl. Bez chemie to nejde. Vyzkoušeli jsme ledasco různé "tipy a vychytávky domácích kutilů" ale pravdou je, že nejvíc spokojeni jsme s věcma od www.bazenovachemiepaha.cz nejen, že mají skvělý výběr, ještě uměj i poradit, co zrovna potřebujete. Takže od nich máme filtr čističe a jsme moc spokojeni.

 
Anonymous Dana:

Já tomu sice moc nerozumím jo, ale koupili jsme si sice bazének 3×5m s hloubkou 1,5m, ale zas tak náročné na údržbu to podle mě není. Jedinné co do něj dáváme je tableta taková nevím přesně název 5 v 1 myslim, z www.bazenovachemiepraha.cz Hodím tam tabletu a když dojde dám další a takhle furt opakuju. Spotřeba cca 2 tablety za týden. Když je opravdu velké vedro dáme někdy i víc, ale myslím, že tak 3 jsou max. Nic jiného do bazénu nedáváme a voda je čisťounká.

 
Anonymous Anonymní:

Ahoj, dlouho jsem hledal nějakou dobrou bazénovou chemii, známý mi doporučil produkty z webu bazenovachemiepraha, prý jsou kvalitní, máte s nimi prosím někdo zkušenosti?

 
Anonymous Anonymní:

Používáme po dobrých zkušenostech už jenom tablety z bazenovachemiepraha.cz. Děcka se přes léto čachtají dá se říct pořád. Díky tabletám voda vydrží dlouho čistá a já se o ní nemusím tak často starat.

 
Anonymous Anonymní:

Co se týká údržby bazénu využíváme všeho od Techneco a spokojenost.

 
Anonymous Anonymní:

techneco urcite ne,lepsi je zajit si primo do obchodu!

 
Blogger Valerie:

Já dětem koupil tady ten malý zahradní bazének z https://hrackyzadobrekacky.cz/hracky-na-zahradu/bazeny/bazen-bestway-potapeci-3d-262x175x51-cm-j6xo , za poměrně nízkou cenu, jsem dostal poměrně kvalitní pevný bazén, co vydrží i skopičiny mých malých dětí, navíc bazénovou chemii řešit nemusím. Jednou za čas zkrátka s vodou z bazénu zaliji záhonky a napustím novou.

 
Anonymous Anonymní:

My jsme si koupili na zahradu přelivový bazén z https://www.albixon.cz/bazeny/ a jsme s ním maximálně spokojeni. Bazén je dost velký, takže si v něm můžou děti hrát i se všemi hračkami a my s manželem si v něm zaplaveme, takže si ho užíváme všichni.

 
Blogger František Klapal:

Myslím si, že dost užitečné rady. Děkuji mockrát. My teda zatím bazén bohužel nemáme, ale mám letos v plánu si jej pořídit. Myslím si, že bohatě bude stačit nějaký nafukovací. Jen teda ohledně výběru té bazénové chemie se nejspíš budu muset s někým ještě poradit, protože tomu stále moc nerozumím.

 
Blogger wacklodge:

Díky za článek. My jsme si také museli teď shánět tepelné čerpadlo k bazénu, protože jsme chtěli nový bazén na naši zahradu. No naštěstí jsme to vyřešili docela rafinovaně, protože firma z které jsme ho vzali, mají bohatý výběr různých příslušenství atd...

 
Anonymous Anonymní:

Ahoj. A co si myslíš o tomto bazénu s manželem právě nějaký plánujeme, ale nevíme, co vybrat :)

 
Blogger Roman Brázda:

Za mě určitě super tipy. Co se bazénů týče, tak jsem dalo by se říct úplný zelenáč, takže se mi takové rady určitě hodí. Právě jsou to asi dva týdny zpátky, co jsem si pořídil svůj první bazén. Původně jsem chtěl nafukovací, ale nakonec jsem zvolil jeden s pevnou konstrukcí. Zatím jsem ho ale ještě nenapouštěl, potřebuji totiž k němu sehnat ještě zmíněnou chemii, filtry do bazénu a další nezbytnosti. Už se ale moc těším až ho konečně uvedu do provozu.

 


Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku