Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Také rádi pozorujete bouřky?

Onehdy mě vzbudila bouřka. Blesky šlehaly, hromy bily, vítr skučel, déšť bubnoval na střešní okna. Skoro jsem se přinutil vstát. Cítil jsem (snad poprvé v životě), že bych byl schopen vytvořit něco alespoň trochu podobného poezii.

Lenost zvítězila.

Teď jsou básnické choutky pryč, ale potřeba napsat o tom, jak mě bouřky fascinují, (kupodivu) zůstala.

Proč mám tak rád bouřky?

Pročistí a ochladí vzduch

V bouřce vždycky cítím uvolnění velkého napětí. Horko je (aspoň na krátkou chvilku) pryč, vítr rozráží nudné dusno, déšť ochlazuje budovy a silnice nasáklé letním žárem.

Do kanálů mizí všechno, co nemá dost síly vzdorovat.

Bouřka přes svou dynamiku uklidňuje

Často mi síla bouřky připomene lidskou malost, nicotnost našich starostí. Vědomí vlastní bezvýznamnosti uklidňuje.

Líbí se mi světelné a zvukové efekty, rád se bojím

Jsem obdivovatelem klasických hororů, kde řádění bouřky (ať už na pozadí nebo přímo v ději) nesmí chybět.

V bouřce je vždycky něco zlověstného.

Bouřka je tajemná

Ačkoli je tomu už víc než 40 let, co člověk ví, jaké to je procházet se po Měsíci, stále ještě není zodpovězena spousta pozemských záhad.

Nedávno jsem natrefil na TV dokument o bouřkách a nestačil jsem se divit. Pochopil-li jsem to správně, tak původní blesk vlastně nevidíme, pozorujeme až návrat elektrického výboje zpět.

Také tam vystupovali lidé, které zasáhl blesk. Mnoho ze zasažených přežije a dál +- normálně fungují, jen se jim změní osobnost.

S bouřkou přijde spravedlnost

Pokud si mám představit konec světa v klasické biblické podobě, začíná bouřkou.

Obrovskou bouřkou, průtrží mračen a skučícím větrem.

Hajzlové, kteří systematicky celý život škodili, většinou zatím nic netuší. Jen pánbíčkáři, jimž údajná víra v Krista nebránila v konání svinstev, mají lehké mrazení.

A pak to přijde. Otevřou se nebesa a každý rázem ví, jakou odměnu za své skutky dostane.

Také rádi pozorujete bouřky?

Štítky:

Diskuse o článku Také rádi pozorujete bouřky?



Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku