Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Postoje člověka, složky postojů

Postoje vyjadřují vztah člověka k nějakému objektu – jevu, předmětu či jinému člověku.

Složky postojů:

a) kognitivní (názor na objekt), která je postavena na všech informacích, které člověk o věci získal, na rozumových úvahách o věci (nízké mzdy ve srovnání s jinými organizacemi, špatná hospodářská situace firmy),

b) emocionální (citový vztah k objektu), radost, přátelství, oddanost či naopak nechuť či nenávist (dělá zde už táta, mám rád zdejší lidi, jsem hrdý na firemní značku),

c) konativní (chování vůči objektu), snaha jednat ve prospěch objektu nebo proti němu (neodejdu, setrvám ve firmě a udělá, vše proto, aby se znovu postavila na nohy).

Pro management a motivaci zaměstnanců jsou důležité zejména postoje vůči organizaci, spolupracovníkům, nadřízeným, své práci a sobě samému. Ovlivňují výrazně spokojenost a motivují, nebo mohu vyvolávat negativní tendence (absence, podvody, fluktuaci).

Čerpáno z těchto zdrojů.

Štítky:

Diskuse o článku Postoje člověka, složky postojů



Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku