Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Typický český blb: 7 základních charakteristik

Všichni je známe, všichni se jich bojíme, všichni se jim smějeme, všichni bojujeme s větším či menším kouskem typického českého blba v sobě. V tomto textu nenajdete portrét konkrétního člověka, ale obecné charakteristiky českých blbů. Vím, že jedinec, který by je splňoval všechny, nemůže (snad) existovat a vím, že můj výčet není úplný. Klidně doplňujte dle libosti.

1) Rád trpí. Ač je skvělý, daří se mu špatně.

Život typického českého blba je jedním velkým utrpením. Dřina, stres a ústrky jej provázejí navzdory jeho úžasnosti. Za všechno může šéf, rodina, politici a on je jen pírkem povlávajícím tam, kam vítr zrovna fouká. Nikdy se nesmíří s tím, že opomeneme-li zásahy vyšší moci, má člověk život ve svých rukou.

Typický český blb si neváží času a diví se, že žádný nemá. Není pro něj důležitý cíl, ale cesta. Nestíhá a nesnáší lidi, kteří jsou efektivní. Doba, po kterou se něco dělá, je pro něj důležitější než výsledek. Kdo pracuje 16 hodin denně, ten je geroj, ostatní jsou flákači. Kašlat na rodinu patří v okruhu typických českých blbů k bontonu, stejně jako lamentování nad následnou nefunkčností vztahů.

2) Pokorně slouží komukoli, v závětří dělá ramena.

Ať tu byl jakýkoli režim, typický český blb si vždycky poradil. Za války přísahal věrnost říši, před revolucí byl ve straně (jinak by ho vyhodili z práce, děti by se nedostaly na školu atp.) a teď pilně buduje kapitalismus.

Permanentní pocity nenávisti k elitám provázejí typického českého blba od nepaměti. Stejně jako poslušnost a nadávání v putykách na ty "svině nahoře". U piva je každý machr, vedou se kecy jako: "Já mu to vytmavím, ze mě nikdo vola dělat nebude", "Jestli se nestane to a to, odcházím" nebo třeba "To bylo naposledy co..." či "S přesčasy mi můžou políbit prdel". Pak přijde probuzení a trošku jiná prohlášení: "Ano, šéfe, jistě šéfe, jak vysoko jste říkal, že mám při tom hraní na podpaží skákat, šéfe?"

3) Šetří drobné, ztrácí tisíce.

Místo dlouhého vysvětlování jednoduchý příklad. Kdysi (ještě za studií) jsme měli pronajatý baráček. Nic moc, vlhko, zima, malá okýnka, nájem kolem 10 litrů. Navíc nám majitel, který bydlel vedle, dělal pěkné peklo. Permanentní buzerace, zákazy, příkazy. Odmítal pořádně topit, jakmile teplota uvnitř klesla na 13 stupňů, nezbylo než se odstěhovat. Pak tam 8 měsíců nikdo nebydlel. Co bylo dál, nevím. Jisté je, že milý pan majitel ztratil 80 000,-, aby mohl ušetřit pár tisícovek.

4) Kvůli zbabělosti nehájí své zájmy.

Typický český blb odmítá jakýmkoli způsobem hájit kolektivně své zájmy. Rád si vylévá zlost na bezvýznamných lidech (efekt prodavače), ale stát se součástí širšího společenství a něco změnit, je proti jeho naturelu. Podle sebe soudí ostatní, on nemá žádný charakter, bez problémů "partu" podrazí, je tedy logické, že nemá v nikoho důvěru.

Kdysi jsem zde zmiňoval naše neoficiální středoškolské heslo: "Všechny nás vyhodit nemůžou." Nevím, kolik inteligence je zapotřebí k pochopení tohoto jednoduchého faktu. S jedním člověkem se dá vyjebat, ale chtějí-li něco všichni, není jiná cesta než vyhovět.

5) Zná řešení všech problémů světa.

Typickému českému blbovi je jasné vše, od složení národního fotbalového týmu po řešení globální ekonomické krize. Přiznám se, že jsem býval taky tak chytrý, ale od přibližně 17 let už jenom "hloupnu", tzn. zjišťuji, že nikdo neví nic a každý může být fundovaný jen v oblasti, na kterou se specializuje.

Neodsuzuji nikoho za prázdné tlachání, za nezávaznou konverzaci. Potíže nastávají, když dostanou kecalové příležitost své pomýlené vize realizovat.

6) Typický český blb je "sociálně slabý".


Nejde o lidi, kteří opravdu nic nemají, ale o ty, kdo jsou na tom příjmově relativně dobře. Image chudáka si pěstují zřejmě proto, aby je ostatní litovali. Mají auto za statisíce, jezdí na zahraniční dovolené, nakupují v Lidlu napodobeniny potravin a neustále skuhrají. Neuvědomují si, že svým postojem ovlivňují zaměstnanost v regionu + systematicky škodí svému zdraví.

Navíc vytvářejí tlak na stát, aby jim něco dal. Je v podstatě nemožné jim vyhovět, protože čím více mají peněz, tím více utrácí za pitomosti. Typický český blb se drží nejen u jídla hesla "Ať je toho moc a ať je to levné." Odmítá racionalizovat své chování a dělat, co je pro něj nejlepší.

7) Stará se o to, po čem mu nic není.

Česká republika je jedna velká drbárna. Nešťastní lidé s neuspořádaným životem se zabývají starostmi jiných místo toho, aby pořešili problémy své. Ač jsem mírumilovný (téměř holubičí povaha), často mám chuť nějakému takovému otravovi položit otázku: "Kurva, co je Ti po tom?"

Závěrem

Nekloním se k názoru, že by tady byl větší nepořádek než kdekoli jinde ve světě. Nevěřím v kultivované obyvatele původních zemí EU a buranské Čechy. Věřím, že typický německý nebo třeba francouzský blb se může s tím naším směle rovnat. A pokud by Vás přesto přepadala špatná nálada, progooglujte si, jak tupí jsou v USA :)

Kam dál?
Proč Češi milují hnusné jídlo

Vesnička - Podnikatel Chudík a tvrdě vydřené prachy.
Stránky komiksu Vesnička

Štítky: ,

Diskuse o článku Typický český blb: 7 základních charakteristik

Anonymous Anonymní:

Já bych k charakteristikám Blba přidala utkvělou víru, že podnikatelé nic nedělají a jenom se jim sypou prachy, a že každý, kdo je bohatý, tak je zloděj. (k článku se mi zobrazil komiks o podnikateli Chudíkovi a těžce vydřených penězích). Renča

 
Blogger Holden Caulfield:

Renča:
Dyť je to komiksový strip, vtip :)

 
Anonymous Anonymní:

Strip to sice je, ale smutná pravda je, že si to spousta lidí myslí ...a nejenom straší generace, ale i spousta lidí co jsou dnes na vysoké. R.

 
Blogger Jura:

pěknej članek, taky nemám rád když si pořád někdo stěžuje když vydělava 12-15 tisic má plno ledničku jezdi na dovolenou atd. a je naštvanej na stát že mu nedají bydlení adara. jo hold pro někoho by byl možná komunismus nejlepší protože by se nemusel rozhodovat sám. Osobně si myslím že doba a místo kde žijeme jsou fajn i když není všechno idealní možná sem optimista ale tohle je v historii nejlepší doba žit. jura

 
Blogger Holden Caulfield:

Jura:
Máš pravdu, lidé se nikdy neměli lépe než teď. Podrobněji viz starší text Vztahy a stres včera a dnes.

 
Anonymous Gaucman:

A co mě osobně sere, tak lidi se furt dívají na to, CO NEMAJÍ a remcají kvůli tomu, ale neuvědomují si, co všechno mají - auto, počítač, televize, dnes naprosto běžná věc. Co by za to naši rodiče v našem věku dali? Mobil má taky každej. A nejvíc remcají ti, co kus výplaty prochastají v hospodě a prokouří v cigaretách a jen ukazují na ostatní, co všechno mají, ale pohledu do zrcadla svojí duše se neodváží. Vždy vidí jen výledky, ale ne tu dřinu, kterou jiní do svýho štěstí dávají.

 
Anonymous BadGuy:

Socky jsou socky a nikdo s tím nic nenadělá. Místo aby sami přemýšleli, jak peníze vydělat, koukají na ty co mají a říkají, že to určitě nakradli..

Co je jim po tom, že mám luxusní auto, jezdím do ciziny několikrát do roka a pracuju šest hodin denně?! Zkrátka jsem inteligentní, znám své cíle a cenu. To je všechno..

Kdyby se místo nadávání trošku snažili, možná se taky dostanou tam, kde jsem já po třech letech podnikání:-)

 
Anonymous Anonymní:

vsetko to do velkej miery plati aj na typickeho slovenskeho blba

 
Anonymous Anonymní:

Tenhle článek se mi vážně nelíbí. Ok, chápu, že to bylo myšleno v nadsázce, ale bod číslo 2 (Ať tu byl jakýkoli režim, typický český blb si vždycky poradil. Za války přísahal věrnost říši, před revolucí byl ve straně (jinak by ho vyhodili z práce, děti by se nedostaly na školu atp.) a teď pilně buduje kapitalismus) mě vyloženě nasral. Češi nebyli za války národ kolaborantů (našli se tu takoví, ale nebylo to nijak masové) a před revolucí nebylo příliš mnoho obyčejných lidí ve straně, většina pouze "držela hubu a krok" což bylo to nejlepší, co mohl člověk udělat, pokud nechtěl život zničit sobě, svým dětem a celé své rodině... Je smutné, jak dneska lidi vnímají vlastní národ. Jako zbabělé, podrazácké idioty? Měli byste se vzpamatovat a naučit se pronést větu: "Jsem hrdý/á, že jsem Čech/Češka." Uvědomte si, že každý z nás si někdy potřebuje zanadávat, z něčeho se vypovídat, vylít si na něčem vztek... To je lidská vlastnost a jinde ve světě to není jiné...
Jana

 
Blogger Holden Caulfield:

Jano,

ten článek je o fiktivní postavě "typického českého blba", nikoli o celém národu či konkrétním člověku.

Odcituji část textu: "...všichni bojujeme s větším či menším kouskem typického českého blba v sobě..." a dále "...typický německý nebo třeba francouzský blb se může s tím naším směle rovnat...".

Nechci působit neurvale, ale z Tvého komentáře mám pocit, že Tě přepadlo rozčarování dříve, než jsi celý článek přečetla a proto je Tvá reakce neadekvátní.

Přistoupil jsem k tématu s dostatečnou pokorou, když to srovnám např. s určitou sortou lidí, kteří byli nějakou dobu v zahraničí a teď blijí na ČR jako celek.

 
Anonymous Anonymní:

volumee ::::
kdzby všichni podnikali a mněli se za tři rokx dobře jako ty kdo by makal uklízel hlídal a budoval ty jsi blebe blbů král

 
Anonymous Anonymní:

Anonymnímu bych řekla, že udavačství je zde hodně rozšířené. Můj otec byl za války zavřený jako mladý kluk na udání souseda. Děda byl Rakušan šel se ptát na gestapo co bude s jeho synem a tam mu mimo jiné řekli, že aby mohli vyřídit všechna udání , musela by válka trvat sto let.

 
Blogger sona čupová:

Blb je blb a je jedno jakého národa i když východní myšlení je samozřejmně jiné než od nás na západ,každý to musí poznat podle odpovědí i otázek,které se pořád opakují,jaký máš plat,kdes na to vzal atd.to třeba v Německu neuslyšíte,je to tak.

 
Anonymous Anonymní:

s hovnama

 
Anonymous Anonymní:

Tak jsem si říkal, že si udělám radost a někam se posunu, tak jsem navštívil jedno ze školení Davida Hůrky, který se na internetu prezentuje jako kouč a lektor svádění, budování sebevědomí a mezilidských vztahů. Teď mi jen dochází, jakej jsem byl hlupák a nedohledal jsem si nějaké recenze na tohohle člověka předem, když už nic jiného, mohl jsem ušetřit pár tisíc, za které jsem si mohl užít dovolenou a né je nacpat komediantovi, kterej nemá špetku soudnosti a sebereflexe.
Čekal jsem světem protřelého sebevědomého bouráka, ale to co se před nás v hotelu STEP napochodovalo, mi trochu vyrazilo dech. Asi 150 cm vysoká kreatura, která nemá se zdravím sebevědomím co do činění. Buďto ten člověk až moc okatě přehrává svou ne moc dobře zvládnutou roli úspěšného člověka, nebo má nějaký vážný mentální problém. Akce kterou honosně nazývá Legendární Bootcamp, byla jen fraška, kde mi za jeho obskurní chování bylo až trapně. Celé to probíhá tak, že se sejde skupinka hejlů, které pan Hůrka utáhl na honosný název jeho kurzů a jeho údajné zkušenosti ze světa svádění žen. Na to se tam přižene postižený pan kouč se skupinkou zaplacených hostesek, a začne donekonečna omílat všeobecná moudra, kdy hostesky hrají předem nacvičenou a zejména špatně hranou roli sváděných slečen na které tyto praktiky zcela jednoznačně platí. Nemohl jsem se zbavit pocitu trapnosti za to co, a jak mi tam bylo jako platícímu zákazníkovi komediálně předváděno a zejména za to, že se mi tam snaží věšet bulíky na nos někdo podobně zoufalý.
Nedalo mi to nevyhledat si o tomhle člověku nějaké další informace a vidím, že jsem dal peníze za mé „zdokonalní“ někomu, jehož vrcholnou manažerskou pozicí bylo zvedání telefonů na zákaznické lince, avšak je doslova studnou zkušeností, jak být úspěšný, vydělávat statisíce měsíčně a být všemi respektován. Následně se na internetu dozvím, že pan Hůrka zase až takové terno u žen neměl a tisíce oslovených žen je vlastně několik opilkyň na místní diskotéce.
Nedalo mi to a zašel jsem i na Youtube kanál, kde jsem měl chvílemi pocit, že nekoukám na kanál kouče flirtu, ale na smutný dokument Heleny Třeštíkové o lidech downovým syndromem a poruchou pudu sebereflexe.
Nedalo mi a napsal jsem pár komentářů pod videa s žádostí o vysvětlení, na které věřím mám jako platící zákazník právo, ale pokaždé můj komentář záhadně zmizel, stejně tak jako varování ostatních zájemců před touhle smutnou, finančně náročnou a zejména trapnou zkušeností.
Koukám jako blázen, že teď si na kouče, úspěšného člověka a motivátora hraje opravdu už každý nýmand a zoufalec.


 


Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku