Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Kde najít informace o knížkách? Na Bibliohelp.cz

V minulém článku Vám Holden dodal inspiraci ke čtení na Netu. Dneska přicházím se svou troškou do mlýna já. A bude to tentokrát o starých dobrých knížkách, s nimiž si narozdíl od notebooku můžete v klídku a pohodlně lebedit na pláži nebo někde v houpací síti :)

Kdo mě zná, ví, že jsem nepředělatelný knihomol a že už od dětství hltám knížky málem raději než čokoládu (což je co říct :D ) . V poslední době jsem ale narazila trošku na problém: Kde najít tipy na dobré knížky, tzn. na to, co má cenu číst? Tato otázka je ožehavá obzvláště teď před dovolenou. Dřív jsem kromě tipů od známých čerpala hlavně z poznámek přednášejících, když zmínili nějakou zajímavou beletrii, a nebo ze vzpomínek na hodiny literatury na gymplu. Koncem června (přesně tak akorát, abych si ještě stihla knížky vypůjčit) jsem ale objevila nový zajímavý zdroj. A ten bych Vám teď chtěla představit.

Jedná se o projekt Bibliohelp.cz, na který jsem narazila díky stránkám naší fakultní knihovny. Jde o portál vytvořený studenty oboru Informační studia a knihovnictví na Filosofické fakultě MU. A pro mě je to opravdu něco, co na Netu hódně dlouho chybělo.

Co portál Bibliohelp umožňuje?

Cílem projektu je nabídnout přehled knih vhodných pro léčbu knihou - biblioterapii. Nemusíte mít ale nutně nějaké trápení, abyste z něho mohli profitovat. Přehled knih je totiž opravdu široký (od Babičky, přes Děti z Bullerbynu až po Všechno, co potřebuju znát, jsem se naučil v mateřské školce nebo Slovácko sa súdí :) ). Jako uživatel si můžete zvolit z různých kategorií, co vás zajímá (psychické problémy, fyzické problémy, sociální problémy a životní situace, terapeutická praxe, pohádkoterapie - tzn. knížky vhodné pro děti a mající zároveň určitý léčebný potenciál) a pak si v těch kategoriích listujete. Jsou dále rozděleny na podkategorie, v nichž nalézáte různé typy knih. Pokud se Vám nechce jít touto cestou, můžete hned na začátku zvolit některý z rychlých odkazů umístěných v pravém menu (např. Beletrie, Naučná, Děti, Dospělí, Mládež, Mladší školní věk, Starší školní věk, Pro ženy, Pro muže, Senioři apod.)

Dokonce si můžete vybrat i knihy slovensky nebo s plným textem v pdf přímo na daných stránkách. Mě také velmi zaujala volba Kniha mého srdce, která zahrnuje tituly, jež se umístily na předních příčkách ankety vysílané před časem Českou televizí. V horní části stránky najdete Tipy čtenářů získané od běžných návštěvníků stránek. Kromě nich zde naleznete také tipy odborníků (např. pod Rejstříky - Abecední seznam odborníků). Jedná se o lékaře, sociální pracovníky, psychology, vysokoškolské učitele apod. Z těch nejznámějších zmíním např. prof. Tomáše Halíka nebo MUDr. Cimického (i když ten zde doporučuje pouze svoje vlastní knihy, což mi přijde dost šílené). Jinak bych chtěla upozornit na dnes již emeritního profesora na naší katedře prof. Vladimíra Smékala, s jehož doporučeními z výukových hodin mám dobré zkušenosti.

Kliknete-li si na konkrétní titul, získáte základní informace o něm, můžete si z něj přečíst úryvek a také zjistíte, které další tituly jsou s ním nějak tematicky či jinak provázané. Jste-li na tom jako já a knížky milujete, nebudete najednou vědět, kterou si někde v knihovně půjčit (či v obchodě koupit) dřív.

Na závěr pro inspiraci tři z titulů, které jsem si vybrala na prázdniny já. Podotýkám, že nejde o žádnou těžkou četbu. Na chorvatské pláži se chci nechat unášet spíše něčím zábavným a lehce romantickým :) Jsou to tedy: Betty MacDonaldová - Vejce a já, James Herriot - Zvěrolékař na blatech a Marcel Pagnol - Jak voní tymián. Dokonce jsem za jejich výběr dostala dnes ráno pochvalu od slečny z knihovny, prý jsou všechny prima :) Jestliže vás zajímá více informací o těchto knížkách, ještě jednou vyzývám k návštěvě portálu Bibliohelp.cz. Dostanete se k nim třeba prostřednictvím hledání umístěného vpravo nahoře (které, abych pravdu řekla, je dost špatně vidět).

Štítky:

Diskuse o článku Kde najít informace o knížkách? Na Bibliohelp.cz

Anonymous Wu:

vynikající tip, neznal jsem a web se mi moc líbí, díky!

 


Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku