Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Proveon Brno: Snesitelná brigáda v telemarketingu

Loni jsem se motal pár měsíců na podpoře. Abych nezakrněl a přišel si na nějakou tu kačku, rozhlížel jsem se po brigádách. Ačkoli jsem o práci v telemarketingu do té doby neslyšel nic hezkého, rozhodl jsem se vyzkoušet brigádu v brněnském Proveonu.

Přijímací řízení

Už u přijímacího řízení mi bylo jasné, že jednám s lidmi, kteří vědí, co chtějí a nerochní se v pitomostech. Předložil jsem požadované dokumenty, vyplnil dotazník, absolvoval skupinový i individuální pohovor. Vše cíleně směřovalo k ověření dovedností, které jsou pro úspěšný telemarketing nezbytné. Zaměstnanci zabývající se náborem vystupovali profesionálně, korektně.

Na rovinu jsem jim řekl, že sháním brigádu do té doby, než si najdu stálou práci. Nebylo to problémem, pouze požadovali dodržení minimální doby, kterou jim budu k dispozici.

Zaškolení

Zaškolovali jsme se nejprve obecně. Byly nám představeny základní postupy u aktivního telemarketingu, struktury rozhovorů a příklady jak reagovat u konkrétních typů klientů.

Následovalo proškolení k jednotlivým produktům. Jak jsem později zjistil, zadavatelé a obsah telefonátů se měnily velmi dynamicky. Během poměrně krátké doby jsem byl zaškolen v prodeji digitální televize O2, půjček a kreditek od Raiffeisenbank.

Odměňování a systém fungování Proveonu


Proveon měl docela jednoduchý systém odměňování, ze kterého bylo zřejmé, že mohou úspěšní telefonisté velmi rychle stoupat k zajímavým výdělkům. Základ se zvýšil po určitém počtu odvolaných hodin a dále mohl být navyšován dle úspěšnosti prodeje.

Žádnou buzeraci jsem v Proveonu nezažil. Vystupování manažerů bylo slušné, zpětné vazby věcné. Tlak na prodej byl přiměřený, místo výhrůžek byli zaměstnanci motivováni odměnami. Pracovní čas byl měřen elektronicky, nebyl-li dodržen, nikdo se nehroutil, jen se to mírně odrazilo na výplatní pásce. Hvězdy nepodléhaly téměř žádné kontrole, byly hýčkány.

Výkony telefonistů (a týmů) byly přehledně zachyceny na tabulích, každý věděl o ostatních kolik a proč berou. Kromě běžných příjmů zde byla možnost tzv. náborového příspěvku pro toho, kdo přivede novou ovečku.

Velkou výhodou práce v Proveonu byla možnost svobodné volby délky a termínů směn dle vkusu každého soudruha. Vždy jsem se bez problému napsal, kam jsem chtěl.

Manažeři, se kterými jsem se setkal, začínali jako běžní telefonisté a vypracovali se. Proto dobře věděli, co a jak. Nebyli to žádní chytrolíni s hlavou v oblacích, od kterých by nešlo očekávat lidský přístup.

Nevýhody práce v Proveonu


Jak zmiňuji výše, docházelo často ke změnám obsahu a zadavatelů telefonátů. Stalo se mi třeba, že než jsem se stačil na konkrétní produkt zaškolit, tak skončil. Hodně času jsem strávil čekáním na přidělení práce, sem tam se vyskytly (jako všude) problémy s výpočetní technikou.

Dle mého pozorování zřejmě nebylo odstranění výše zmíněných nedostatků v moci vedoucích pracovníků. Asi to tak v telemarketingu prostě chodí.

Odměna za nic

Než jsem se do práce pořádně ponořil, sehnal jsem stálé zaměstnání. Řekl jsem to manažerovi i na personálním, pokývali hlavou a popřáli mi hodně štěstí. Ani v tento moment jsem se nedočkal kyselých obličejů. Ač jsem za celou dobu svého působení v Proveonu neprodal nic, oni ztratili čas mým zaškolováním a administrativou, bez jakýchkoli poznámek mi vyplatili, co měli.

Pokud se poslední dobou podmínky brigád v Proveonu nezměnily, můžu Vám tuto firmu doporučit. Žádné česky otrávené ksichty ani americké umělohmotné nadšení, ale korektní přístup směřující k dosažení vytčených cílů. To dnes není málo.

Kam dál?
Život začíná aneb Veselá pracovní zkušenost čerstvých maturantů

Štítky:

Diskuse o článku Proveon Brno: Snesitelná brigáda v telemarketingu

Anonymous Anonymní:

PROVEON NENÍ NEJHORŠÍ BRIGÁDA,ALE ROZHODNĚ NE TA NEJLEPŠÍ-VLASTNĚ ZDALEKA NÉ! PC TAM POŘÁD BLBNE,NEJSI-LI HEZKÁ HOLKA TAK MÁŠ UTRUM V OSOBKU A KDYŽ NĚKOMU NĚCO VNUTÍTE,TAK ROZHODNĚ Z TOHO MÁTE JEN ZLOMEK,PROTOŽE OSTATNÍ VYŽEROU TI NA HOŘE.JAKO VŽDYCKY..... A HODINY VÁM SEDĚT NEBUDOU!
SBOHEM A UTÍKEJTE DOKUD NEBREČÍTE!
PRCLANKA DOROTKA

 
Anonymous Anonymní:

typicky priklad jak zamestnanec chvali a ziskava ubohe pracovniky, velmi jednoduchy priklad skryte reklamy... proveon je fuserina pro nezkusene duverive lidi

 
Blogger Holden Caulfield:

Předchozí anonymní:

Kéž by to byla pravda a já byl na výplatní pásce této firmy...

 
Anonymous Anonymní:

velice by mě zajímalo, proč by si člověk, který potřeboval nějakou kačku k podpoře, dával tak záležet na skvěle vypracovaném ,,referátu,, o společnosti :D

 
Blogger Holden Caulfield:

Článek byl napsán cca rok po skončení mé brigády. Prostě mi to připadalo jako zajímavá zkušenost.

 
Anonymous Nabídka práce:

No upřímně si nedokážu představit takovkou práci. Myslím, že nabídek snesitelnější práce je dostatek.

 
Anonymous Anonymní:

Já osobně si myslím, že na momentálním trhu s prací je víc poptávky než nabídky. I já jsem vzala práci ve zmiňovaném call centru. Sice jen jako brigádu, ale stejně. Firma mi přijde spořádaná, pravdou je, že většina lidí je tam rozumných a dokážou poradit.
Možná se i já spálím, kdo ví, ale zatím si nemůžu stěžovat. :)

 
Anonymous Anonymní:

Ahoj,

Pracoval jsem v proveonu asi pul roku (od cervence do prosince), a celkem toho lituji. Naucili me tam sice jak mluvit s lidmy, jak jim vnucovat to co nepotrebuji, a lakat z nich penize, a tohle se celkem hodi do zivota. Ale na druhou stranu co se tyce penez, tam je kamen urazu, nejen ze to co slibuji od zacatku je takrtka nadlidsky ukol, protoze splnovat ty jejich smernice, kvalita hovoru, jestli pouzivas negativa, podminovat, ton hlasu, otazky atd.. tohle vsechno se bere v ohledu na vas plat. Po pul roce jsem skoncil. Ted o pul roku pozdeji mi poslaly dopis, ve kterem po me chteji zpatky premie ktere mi uznaly (nekdy v zari), pokud nezaplatim tak rovnou v dopise hrozi soudem.

V zaveru doporucim hoodne si to promyslet, jestli neni lepsi pracovat nekde ve skladu, sice za mensi penize, ale za to mas klid. Co jsem si odnesl z proveonu je zklamani, ze i takove vetsi firmy, ktere se snazi byt pratelske, se snazi obchcat studenty jak to jen jde.

 
Anonymous Anonymní:

Lež lež vic než slova běž to zkusit a pak daš na slova skryte reklami podvodnici jen z lidi delaji pitomce jak s klientu tak zamesnancu neveris nevadi

 


Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku