Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Nakupování se ženou

Odposlechnuto od starších

Úsměv na tváři mně vždy vykreslí vzpomínka na první práci a bývalého ředitele společnosti, do které jsem nastoupil jako čerstvý absolvent školy. S tímto člověkem jsem léta sdílel stejnou kancelář a připadlo mi tenkrát často až neuvěřitelné, když mně nejenom on, ale i ostatní starší kolegové vyprávěli o nakupování s přítelkyní, manželkou, matkou, tchýní, sestrou či jinou ženou. Tenkrát jsem si připadal jako v Jiříkově vidění a myslel jsem, že hodně přehánějí v tom, že nakupování s osobou opačného pohlaví je fakt peklo!

Mapa trasy

Vždycky jsem se dusil smíchem, když mně bylo popisováno, jak můj šéf tahal informace ze své manželky o tom, které obchody chce navštívit a pak ve volné chvilce tajně tvořil mapu, kterou se budou ubírat jejich společné kroky. Dnes uznávám, že to bylo vskutku velmi promyšlené a propracované. Chování žen a mužů se při nákupech totiž ve většině případů diametrálně odlišuje.

Chování žen při nakupování


Ještě před samotným nakupováním nezapomenou chlapům připomenout okřídlenou větu, jak s nimi nechtějí nikam chodit a to ani do obchodu. Po příjezdu vtančí do nákupního střediska očarovány rozmanitým výběrem. Následuje je muž, který upocenou a nervózně se třesoucí rukou svírá vozík na zboží. Žena běhá sem a tam po obchodě, někdy se ztrácí mezi regály. Některé, jak jsem si všiml, to dopilovaly k dokonalosti tak, že svého chotě v obchodě prozvoňují nebo mu volají mobilem, aby si dali sraz někde u rohlíků, balíků neperlivých vod či tampónů. Často se zastavují u věcí, které ani nemají v plánu koupit a zdlouhavě je prohlíží. Nakonec je položí do regálu a jdou pokračovat ve své trestné výpravě.

Chování mužů

Toto je odvozeno od méně častého navštěvování obchodů, proto jde většinou o velmi rychlou akci s přesně promyšleným či napsaným scénářem na lístku. Troufnu si tvrdit, že tyto nákupy jsou až o dvě třetiny kratší, než pokud se nakupuje společně. Není pravdou, že muži neradi nakupují. K nakupování mají normální přístup, ale není to pro ně takovou společenskou událostí jako u žen.

Kultura nakupování


Ve světě existují nejrůznější zvyky týkající se nakupování. Někde se preferuje smlouvání o cenu. Jinde je to zase považováno za vrchol neslušnosti. Někde, pokud není zvíře zabito před zrakem nakupujícího, je maso považováno za staré. Jinde je to týrání zvířat. Někde Vám ke každému nákupu dají malý dárek nebo slevu. Tak bych mohl pokračovat dál a dál. Ale nejsympatičtější je pro mě asi to, že v některých kulturách nakupují zvlášť ženy a zvlášť muži. Dohromady to totiž, co si budeme nalhávat, většinou nedělá dobrotu.

Dobrá rada

Jsou případy, kdy je společná cesta do obchodu nezbytná. Ve všem jde však udělat rozumný kompromis a to platí též o této činnosti, která je součástí lidského života. Většina nákupních středisek dnes nabízí jako svoji součást též bistro nebo kavárnu, kde se můžeme občerstvit a v příjemné atmosféře si zkrátit čas třeba četbou novin u šálku kávy. Lze tak předejít zbytečně blbé náladě. Cesta domů pak bude jistě příjemnější :)

Štítky:

Diskuse o článku Nakupování se ženou



Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku