Bazény, Google a Seznam: Náš SEO experiment
Experiment Na trhu bazénů s příslušenstvím je tvrdá konkurence. Inu napadlo nás, že uděláme malinký SEO experiment a vyzkoušíme se pomocí vhodně zvoleného nadpisu porvat o přízeň Googlu a Seznamu se stránkami, které touto problematikou žijí roky. Do nadpisu jsme dali 3 klíčové fráze: "Jak vybrat bazén, údržba bazénů, bazénová chemie". Cílem experimentu bylo zjistit, zda má Zrcadlo.blogspot.com samo o sobě takovou sílu, že dokáže dostat na přední místo ve vyhledávačích bez externí podpory i článek, který nemá se zaměřením tohoto webu nic společného. Slovo "bazén" se v našich předchozích textech vyskytuje jednou. Na článek nemíří žádné jiné odkazy, než od nás (jen linky automaticky generované v levém menu + ten zmíněný tady). Výsledek Moc velkou šanci na úspěch jsem neviděl. O to příjemnější překvapení mě čekalo. Přestože nemáme za sebou ještě ani půlku prázdnin, článek již brzy navštíví z vyhledávačů čtyřstý čtenář. Rozložení dle vyhledávačů Pokud se divíte, proč vládne Google, nevím. Ale je to tak u celých stránek Zrcadlo.blogspot.com. Zahraničních návštěvníků máme zanedbatelné minimum, Seznam je v ČR vyhledávací jedničkou a indexuje aktuálně víc z obsahu než Google. Třeba je náš náhled málo sexy, třeba je naše description lepší než seznamácká. Dle Nástrojů pro webmastery jsme na titulce Googlu u těchto slovních spojení: bazén údržba, jak vybrat bazén, bazén s konstrukcí, bazénové savo, bazény údržba, bazénová chemia (po slovensky). Těsně pod piedestalem se nachází například údržba bazénů a jak zalepit bazén. Po zadání jakých frází přišlo z obou vyhledávačů nejvíce lidí? Údržba bazénů, jak vybrat bazén, jaký bazén. Poučení Soudruzi, kteří se zabývají on-line prodejem bazénů s příslušenstvím, zřejmě dělají někde chybu, když místo do jejich dlouhodobě optimalizovaných shopů a podpůrných webů chodí návštěvníci k nám. Publikujete-li články, nejlepší pro Google i Seznam jsou originální a kvalitní texty na webu s dobrou pověstí (její vybudování nějakou dobu trvá) + dodržování všeobecně známých zásad pro SEO. Pak stačí jen vhodně zvolený nadpis, meta tagy, případné vytučnění. Úspěch zaručen :) Štítky: Internet |
Pokud se divíte, proč vládne Google, nevím.
Protože o příspěvcích na svých webech ví ihned. Napsal jsem jednou jakýsi blogpost s určitým klíčovým slovem a vydal jsem ho. Vzápětí jsem si ještě chtěl ověřit, jaké jsou výsledky a jestli mám šanci se mezi ně dostat.
Byl jsem na čtvrté pozici.
Plastique:
O tom vím. Ale co delší časový horizont?
Plastique, o personalizovaných výsledcích u Google jsi již určitě slyšel. Tolik jen k té 4. pozici, moje weby taky bývají často na předních pozicích, ale jen na mém kompu, bohužel :)
Poslat komentář
<<< Zpět na titulní stránku