VRS a Billboard: Jak jsou na tom české výměnné reklamní systémy?
Česká republika je bohužel pro realizaci tohoto ideálu moc malá. V současné době na poli výměnné bannerové reklamy u nás zůstali jen 2 velcí hráči, kteří umí každý den udělat více než milion impresí (zobrazení bannerů). Jsou to Billboard.cz a VRS.CZ. Co mají společné? Profesionální a rychlý přístup nejen k velkým, ale také k malým inzerentů, jako jsem třeba já. V současné době se můj poutač zobrazuje u obou poskytovatelů asi 1000x za den, přesto mi vždy vyšli vstříc. A když došlo u jednoho z nich k výpadku, štědře se mi odškodnil. U obou mám tu nejobyčejnější variantu účtu, kterou dají každému po splnění základních podmínek. Jak dopadnou VRS a Billboard při srovnání plusů a mínusů laickým uživatelem? VRS.CZ + Výměnný poměr 1:1, + možnost zvolit pro zobrazování banneru jen viditelnou plochu, + levný nákup kreditů, + vyšší limity pro velikost bannerů, + podpora erotiky i warezu (uživatel může na svém webu tento obsah zakázat). - Menší počet impresí u všech formátů, - s tím souvisí praktická nemožnost cílení, - občas nefunguje na 100% zakazování konkurence. Billboard.cz + Lepší cílení na větší výběr kategorií, + možnost zakázat blikající a jinak otravné bannery, + větší počet impresí u všech formátů, + s tím souvisí, že pokud nezacílíte moc úzce, dochází ke spotřebě kreditů téměř v reálném čase, + přehlednější statistiky. - Horší výměnný poměr než 1:1, - "příplatky" za cílení, - zobrazují i pochybné soutěže, IQ testy atp. (jde zakázat), - nelze zvolit zobrazování banneru jen na viditelné ploše. Jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet U VRS necílím a zobrazuji banner jen na viditelných plochách. U Billboardu cílím, banner se zobrazuje kdekoli na stránkách. Clickrate je v obou případech stejný. Souboj výměnných reklamních systémů tedy pro mě končí remízou. Co myslíte, pokusí se VRS nebo Billboard ohrozit monopol Seznamu, který je jediným českým provozovatelem kontextové reklamy? |
Poslat komentář
<<< Zpět na titulní stránku