Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

VRS a Billboard: Jak jsou na tom české výměnné reklamní systémy?

Myšlenka výměnné reklamy mi byla vždycky sympatická. V ideálním případě by mělo obrovské množství uživatelů zajistit viditelnost Vašeho banneru na přesně vymezených webech a umožnit vytvoření sítě, kde na sebe budou cizí lidé odkazovat na základě oborové příbuznosti.

Česká republika je bohužel pro realizaci tohoto ideálu moc malá. V současné době na poli výměnné bannerové reklamy u nás zůstali jen 2 velcí hráči, kteří umí každý den udělat více než milion impresí (zobrazení bannerů). Jsou to Billboard.cz a VRS.CZ.

Co mají společné? Profesionální a rychlý přístup nejen k velkým, ale také k malým inzerentů, jako jsem třeba já. V současné době se můj poutač zobrazuje u obou poskytovatelů asi 1000x za den, přesto mi vždy vyšli vstříc. A když došlo u jednoho z nich k výpadku, štědře se mi odškodnil.

U obou mám tu nejobyčejnější variantu účtu, kterou dají každému po splnění základních podmínek. Jak dopadnou VRS a Billboard při srovnání plusů a mínusů laickým uživatelem?

VRS.CZ

+ Výměnný poměr 1:1,
+ možnost zvolit pro zobrazování banneru jen viditelnou plochu,
+ levný nákup kreditů,
+ vyšší limity pro velikost bannerů,
+ podpora erotiky i warezu (uživatel může na svém webu tento obsah zakázat).

- Menší počet impresí u všech formátů,
- s tím souvisí praktická nemožnost cílení,
- občas nefunguje na 100% zakazování konkurence.

Billboard.cz

+ Lepší cílení na větší výběr kategorií,
+ možnost zakázat blikající a jinak otravné bannery,
+ větší počet impresí u všech formátů,
+ s tím souvisí, že pokud nezacílíte moc úzce, dochází ke spotřebě kreditů téměř v reálném čase,
+ přehlednější statistiky.

- Horší výměnný poměr než 1:1,
- "příplatky" za cílení,
- zobrazují i pochybné soutěže, IQ testy atp. (jde zakázat),
- nelze zvolit zobrazování banneru jen na viditelné ploše.

Jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet

U VRS necílím a zobrazuji banner jen na viditelných plochách. U Billboardu cílím, banner se zobrazuje kdekoli na stránkách. Clickrate je v obou případech stejný. Souboj výměnných reklamních systémů tedy pro mě končí remízou.

Co myslíte, pokusí se VRS nebo Billboard ohrozit monopol Seznamu, který je jediným českým provozovatelem kontextové reklamy?

Štítky: ,

Diskuse o článku VRS a Billboard: Jak jsou na tom české výměnné reklamní systémy?



Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku