Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Jak jsme si nepronajali byt ve Vyškově

... aneb óda na neschopnost realitních kanceláří.

Když jsem psal na podzim minulého roku článek Prosperující realitní kanceláře: Důkaz blahobytu, ani ve snu mě nenapadlo, jak brzy se dostanu těmto expertům do spárů. Jednání s nimi překonalo i ty nejhorší představy.

Ale pěkně po pořádku.

Přítelkyně ukončila školu v jihomoravské metropoli a sehnala práci ve Vyškově. Brno mi nikdy k srdci nepřirostlo, Vyškov mám spojený s příjemně prožitými studijními lety, díky ztrátě zaměstnání jsem volný jako pták. Navíc nám končila nájemní smlouva. Proto jsme neváhali a začali shánět nové bydlení v rodišti prvního dělnického prezidenta Klementa Gottwalda (Dědice byly k městu připojeny v roce 1941).

Pochopitelně jsme se nejdříve snažili jednání s realitními kancelářemi vyhnout. Evidentně jsme nebyli sami. Majitelé, kteří se rozhodli pronajmout svůj byt či dům přímo, měli vždy spoustu zájemců v průběhu pár hodin po uveřejnění inzerátu. Uspět v této loterii se nám nepodařilo.

Proto jsme zabrousili i mezi nabídky realitek. Výběr velký, spousta inzerátů visela na Netu smutně bez povšimnutí řadu týdnů a měsíců. Čas se krátil, začal jsem tedy obvolávat. Co jsem se dozvěděl?

1) Vstupní náklady na první měsíc pronájmu by činily kolem 33 000,- korun. To zahrnuje 10 000,- + DPH pro realitku, kauci ve výši 2 měsíčních nájmů a samotný nájem.

2) Ani v jedné realitní kanceláři nešla domluvit prohlídka bytu a nikde nevěděli, kdy by tato prohlídka byla možná. Nejdřív prý musí kontaktovat majitele.

3) Vždy jsem se zeptal, co mohou kromě inzerátu, na který volám, nabídnout. Nedozvěděl jsem se nic. Pokaždé mi bylo slibováno, že cinknou zpět. Nikdo se (až na jednu čestnou výjimku) neozval. A slečna, která po pár dnech volala, nevěděla zda poptávám či nabízím a neznala lokalitu.

Nezaznamenal jsem ze strany realitních kanceláří absolutně žádný zájem o kšeft. Možná kdybych je obíhal osobně a pokorně prosil, ukázali by mi nějaký byt.

Řekněte upřímně: Dali byste takovým vemenům 12 000,- Kč?

Nakonec se na nás usmálo štěstí. Sehnali jsme kompletně zařízený podkrovní byt 2+1 v Habrovanech (necelých 12 kilometrů od Vyškova). Jednali jsme přímo s majitelkou, předem jsme zaplatili 1 nájem ve výši 6 000 korun. Držte palce, ať se nám v novém líbí :)

Poučení pro nájemce

Bydlení jde sehnat i bez spolupráce realitní kanceláře. Úspora u pronájmů je v řádech desítek tisíc, u koupě nemovitosti se jedná o stovky tisíc. Je jen na Vás, zda se rozhodnete tyto peníze zbytečně vyhodit.

Poučení pro pronajímatele

Pokud si dáte inzerát sami, pravděpodobně uspějete v řádu hodin. Využijete-li realitku, je možné, že budete čekat dlouhé měsíce. Obě varianty vyjdou co se času a námahy týká nastejno. Je jen na Vás, zda chcete byt či dům rychle pronajmout.

Kam dál?
5 důvodů proč nebydlet v paneláku

Štítky: ,

Diskuse o článku Jak jsme si nepronajali byt ve Vyškově

Anonymous Anonymní:

Ty brďo, tolik životních změn najednou... ...no, nevím, jak bych to já, stará konzerva, zvládal! :)
Oběma držím palce, ať se daří!

 
Anonymous Reality bez RK:

Také si myslím, že lepší je jednání přímo s majitelem nebo pronajimatelem bytu, domu, nemovitosti. Realitní kanceláře jsou většinou jen vyžírky co chtějí své procenta z prodeje a v podstatě s ničím nepomůžou.

Díky moc za reálný příklad.

 


Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku