IDS JMK: Jak dělí tržby za jízdné mezi dopravce?
Můj mail na info@kordis-jmk.cz Předem svého mailu Vás musím pochválit. S IDS IMK jsem spokojený, ostatní kraje republiky se mají co učit. Chci o Vás napsat článek na svůj blog a vrtá mi hlavou jedna otázka: Jak rozpočítáváte peníze za jízdné mezi jednotlivé dopravce? Příklad: Koupím v brněnském automatu lístek za 37,- Kč na 120 minut a 5 zón. Na tuto jízdenku cestuji se 3 dopravci (DPMB, VYDOS, Jarmila Brtníková). Jak dosáhnete toho, že každý z nich obdrží část jízdného? Děkuji za odpověď. Odpověď pana Květoslava Havlíka Děkujeme za Váš přátelský email. Dělení tržeb v IDS JMK vychází ze smluvně nastavených pravidel. Dělení tržeb probíhá v následujících krocích: 1) Rozdělení tržeb do tzv. ekonomických jednotek (tvořených 1 až několika zónami) a) tržby z předplatních jízdenek (užívá je 60% cestujících) lze dělit jednoznačně, b) tržby z jízdenek prodaných v autobusech (známe zónu prodeje, směr a počet zón) lze rozdělit do těchto jednotek s relativně velkou přesností c) tržby z jízdenek prodaných z automatů, u DPMB nebo na ČD tvoří jen malý podíl tržeb mimo Brno. Jejich dělení do zón vychází z podrobných průzkumů prováděných každoročně ve všech vlacích ČD. 2) Potom, co jsou tržby rozděleny do ekonomických jednotek, využijí se výsledky průzkumů ve vlacích ČD a oddělí se od nich tržby náležející ČD - ty dostávají tržby pouze tehdy, když cestující danou jízdenku využil pro cestu vlakem. 3) Ze zbytku jsou odděleny tržby pro DPMB, který je dostává na základě podílu přepravních výkonů v jednotlivých ekonomických jednotkách. 4) Zbylá část je určena pro náhrady jednotlivým autobusovým dopravcům. Vzhledem k tomu, že jezdí za pevnou kilometrovou sazbu, nevznikají u nich žádné diskuse o správnosti dělení tržeb. Rozdíl mezi tržbou a cenou za dopravu se dohrazuje z dotací. (kráceno) Kam dál? Prokleté České dráhy Štítky: Ekonomika a management |
Poslat komentář
<<< Zpět na titulní stránku