Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Prokleté České dráhy

Tento článek bude opravdu naštvaný. Protože mi, jen slyším "České dráhy", vstávají chlupy po těle a poslední zbytky vlasů na hlavě. Buď jsem prokletý já a mám smůlu, že v polovině případů, kdy s nimi jedu, nedojedu včas nebo jsou prokletí oni nebo jsou to neschopné vemena. Napovědět by možná mohl odkaz na zpoždění právě jedoucích vlaků. Každý rok, každý den, každou hodinu (prostě furt) spousta zpožděných vlaků.

Jen doufám, že odkaz bude funkční, když na něj budete klikat. ČD mají totiž ve zvyku zpoždění tajit. Pokud jsou kratší, ani je nehlásí, 10 minut, co to je, oproti věčnosti.

Navíc s ledovým klidem využívají nehody, havárie a přírodní katastrofy k odůvodňování své neschopnosti. Jako kdyby jezdili normálně na čas a jen vyšší moc byla proti nim.

Také si stěžují na zastaralý vozový park: je to asi jako bych vlastnil Trabanta, stanovil jízdní dobu jako u Ferrari a pak se omlouval, že přijíždím pozdě kvůli neodpovídajícímu vozidlu.

Platíme jim za to, aby nás dopravili včas na místo, kam potřebujeme. Naštěstí jezdí po kolejích, takže na správné místo nás většinou dostanou. Ale čas pro ně nic neznamená. Je to jako by někdo vyráběl žárovky, které jdou zašroubovat, ale nesvítí. Bez možnosti reklamace a vrácení peněz.

Jak říká jeden můj kámoš:"Já jsem chtěl od dětství dělat průvodčího, ale nemůžu. Styděl bych se vylézt před cestující."

Protože ryba smrdí od hlavy, i tady za to můžou ti nahoře. Politici, kteří sedí v dozorčí radě a vybírají na základě kamarádských vztahů vedení ČD.

Generální ředitel drah prý bere měsíčně přes čtvrt milionu korun, nezávisle na tom, jak vlaky jezdí. Po x letech, když má nahrabáno, ho politici vymění. Případné pokuty dostává státní podnik ČD a odvádí je zpět do veřejných rozpočtů.

Management ČD zdobí přehnané sebevědomí a naprostá neschopnost reflexe situace, která na dráze panuje. Nemají ani takovou slušnost, aby u pravidelných zpoždění informovali velkými tabulemi, případně tiskem na jízdenkách (např. "Vážení cestující, trať se opravuje, počítejte do 10. 10. 2008 se zpožděním 10 minut. Omlouváme se.").

Jediné co v ČD funguje naprosto skvěle, jsou odbory. Zaměstnanci berou slušné peníze, mají velké výhody, ačkoli služby jsou na naprosto neodpovídající úrovni. Důvodem asi bude to, že výhody jim neodebral ani Hitler (cituji odborového předáka).

Jsem obrovsky šťastný, že s nimi nemusím pravidelně jezdit. Managementu ČD vzkazuju, ať se stydí a ať jim nepoctivě nahrabané peníze přinesou jen neštěstí. Modlím se za zázrak, za to, aby České dráhy začaly plnit hlavní úkol každého dopravce: dopravovat včas.

Kam dál?
Konec hromadné dopravy v ČR

Štítky: ,

Diskuse o článku Prokleté České dráhy

Anonymous Anonymní:

ČD? Už 2 roky s nimi nemusím a můj tlak se mi ustálil na normálu :-D

 
Anonymous Anonymní:

A proto nejezdím vlaky. Zlaté auto. Mno i když už ani to ne :-/

 
Anonymous Anonymní:

Nejlepší je když na jedné nejmenované stanici hlásí"vlak bude opožděn o x minut", za x minut opět hlášení "vlak bude opožděn o dalších x minut" a pocca pul hodině hlásí "spoj byl zrušen", samozřejmě s tím že se dráhy omlouvají. A to se stalo během týdne 2x (cestoval jsem 2x). Bezva že? A pak že dráhy nemají smysl pro humor.

 
Anonymous Anonymní:

Položím otázku: proč vyjíždí vlaky z Brna hl. nádrží, zcela běžně s 5-10 minutovým zpožděním?
Hlavně směr Bohumín a Jeseník. Podotýkám že nic nepřijíždí, nic neodjíždí a ani na odstavných kolejích není vidět žádný pohyb. Vlak stojí připravený na nástupišti, dveře uzavřeny a čeká. Vypadá to že si dráhy dělají zcela co chtějí a jízdní řád je jen orientační aby věděli přibližný počet vlaků.

 


Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku