Nepeněžní formy odměn
Dalším tajemstvím účinnosti těchto odměn je možnost jejich ušití na míru podle potřeby zaměstnanců a jejich možnost reagovat na danou poptávku. Zajímavý je například systém odměňování u firmy Philips, která používá tento způsob motivace ve velmi zajímavé formě. Nejde o odměňování svých přímých zaměstnanců, ale způsob podpory prodeje prostřednictvím smluvních prodejců. Philips se zaměřuje na prodejce, kteří nejsou přímými zaměstnanci, ale mohou vytvořit velmi zajímavé výsledky v prodeji jejich produktů. Firma nemá vlastní prodejny, což by bylo nesmírně nákladné a neefektivní, jelikož zákazník si rád vybírá, ale snaží se vlastní zboží zatraktivnit, nikoliv v očích zákazníka, ale v očích prodejce. Philips nabízí za každý prodaný produkt své značky každému prodejci určitý počet bodů. Dále vydává speciální katalog pro prodejce své značky, a ti si vybírají elektroniku, kterou si je možno objednat a platit body získanými jejich prodejem. Samozřejmě, že katalog obsahuje výrobky značky Philips a samozřejmé také je, že zákazník se o ničem nedoví, přičemž mu je servírováno, že právě elektronika Philips je to nejlepší, co se mu může dostat. Zákazník následně odchází spokojen, prodejce je spokojen a v prvé řadě je spokojena firma Philips. Lze se sice bavit o regulérnosti v rámci čistoty hospodářské soutěže, ale to již není předmětem odměňování, ale jiných oblastí personálního řízení. Čerpáno z těchto zdrojů. Štítky: Archív - motivace pracovníků |
Poslat komentář
<<< Zpět na titulní stránku