Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím vyjadřujete souhlas. Další informace

Personální marketing

Co spojuje všechny firmy, které si stěžují na nedostatek pracovníků? V hospodě, kde si zaměstnanci užívají zasloužený odpočinek po šichtě, o nich nezaslechnete nic hezkého.

Jste atraktivním zaměstnavatelem?


V boji o zaměstnance musíte být lepší než konkurence. Nejen nabídnout stejně nebo více peněz a výhod, ale dát lidem, co chtějí, vytvořit snesitelné pracovní prostředí a navíc to dobře prodat, dostat tuto informaci do povědomí veřejnosti. Potenciální zaměstnanec se dozví o možnosti u Vás pracovat (od známého, na úřadu práce, z inzerce, na Internetu apod.) a začne se vyptávat, konzultovat své budoucí rozhodnutí se širokým okruhem lidí. Pokud uslyší: „Tam nechoď proto, proto a proto“, pravděpodobně jste o něj přišli a pokud přece jen nastoupí, bude negativně naladěný, na všem bude hledat něco špatného a vsadil bych se, že se s Vámi (nebo Vy s ním) po velmi krátké době rozloučí.

Čím rádcové potenciálního pracovníka spolehlivě odradí od nástupu?

- je tam málo peněz, u XY vyděláš víc,
- tam nikdo dlouho nevydrží,
- je tam buzerace, křik, manažer sprostě nadává mistrovi,
- je tam nepořádek, nikdo za nic nemůže a nikdo nic neví,
- po nováčcích se vozí, všechno odnesou,
- je tam špatné dopravní spojení, strávíš 2 hodiny v přecpaném autobuse,
- YZ tam pracuje už 10 let a pořád bere stejně,
- slibovali...., nesplnili nic,
- u firmy XY máš navíc...,
- AB sebrali prémie, protože měla nemocné děti,
- nemáš ani kde si koupit sodovku,
- odměny má ten, kdo je zadobře s mistrem,
- neproplácí přesčasy,
- EF upozornil na nepořádek, vyhodili ho.

Je úkolem managementu (nejen personálního manažera) organizace zajistit, aby se potenciálnímu pracovníkovi nemohlo dostat žádných takových rad. Pokud tento úkol vedení firmy neplní, je problém zajistit odpovídající množství kvalifikovaných a výkonných zaměstnanců. Pokud tento úkol plní, nejen že zaujme nezaměstnané a absolventy, ale také přiměje k přemýšlení pracovníky u konkurence, zda nezměnit místo.

Spolupráce se školami – konkurenční výhoda


Spolupráce se školami. Takřka nic nestojí, nabízí spoustu pozitivních efektů, přesto se jí věnuje jen málo firem a ještě méně organizací dovede plně využít výhod, jež mohou plynout z této spolupráce.

Jaké výhody to například jsou?

- jsme u zdroje talentů, nabídneme-li těm nejlepším učňům či studentům třeba jen krátkou placenou praxi a přesvědčíme-li je o výhodnosti práce u nás, získali jsme nejkvalitnější absolventy (ty nejlepší z populačního ročníku) a tím velkou konkurenční výhodu,

- studující mohou být záložním zdrojem pracovní síly, jednou zaškolíme, v případě potřeby kontaktujeme,

- vysokoškolští studenti mohou být pro organizaci levným zdrojem nových poznatků, inspirace, svěžího přístupu, v rámci svých seminárních, bakalářských, diplomových prací mohou rozpracovávat problematiku konkrétní organizace (zde bývá bariérou paranoia některých manažerů: bojí se, že by studenti vynášeli supertajné firemní know-how atp.),

- poskytováním malých stipendií nebo příspěvků si může firma vybudovat dobré jméno u studentů, rodičů, učitelů, dá o sobě vědět v odborných kruzích, zapůsobí pozitivně na širokou veřejnost.

Kam dál?
Japonsko: Volba povolání, spolupráce škol a firem

Štítky: , ,

Diskuse o článku Personální marketing

Anonymous Anonymní:

Super článek. Doufám, že budou přibývat nové a nové.

 


Tady může být Váš názor.

Poslat komentář




<<<  Zpět na titulní stránku